hepp!

Lördag eftermiddag, F är hemma hos en kompis. Vi säger att lägenheten är en soptipp, att vi borde passa på att städa. Vi tittar på varann. Regnet öser ner, L:s glada pladder hörs från badkaret. -NÄÄÄ säger vi i mun på varandra.

Innan F var hemma igen hade min mammas gamla örngott blivit en färdig tröja. Äntligen gör jag klart nånting!

Nytt, alltid börjar jag på nåt nytt istället för att göra klart det förra. Men den här tröjan hade goda förutsättningar att bli klar direkt – enkel och alla grejer fanns hemma. Och det fina tyget bidrog också förstås.
Städa kan vi göra en annan gång.

TYG: ett (troligen hemsytt) örngott mamma&pappa hade på landet. Dom hade även ett påslakan i samma men det är tyvärr väldigt urtvättat. Oklart varför örngottet fortfarande var så fint.
INSPIRATION: solig
MÖNSTER/HUR: la örngottet med långsidan upp, klippte upp nederkanten samt hål för huvud och armar. Sydde den lite smalare i livet med behöll bredden i ärmarna. Satte mudd nere och i ärmarna och snedslå i halsen. Sprundet är bara för syns skull. Först sydde jag snedslå i sprundet. Sedan en till runt hela, över sprundet, som alltså inte går att öppna. Gillar det.
KUL: Lätt som en plätt fick jag en fin tröja!

PS: Förlåt alla mina halvfärdiga projekt! Jag har inte glömt er! Men ibland vill man hellre leka med nya kompisar.

Det här inlägget postades i Damkläder och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till hepp!

  1. josefinaste skriver:

    Grymt snygg skjorta!! Såg den också hos solig och har gjort en i barnversion (men inte lagt in på bloggen än).

  2. aYeliqa skriver:

    WOW så snygg den blev 🙂

  3. Kokelikox skriver:

    SUPER SNYGGT!!!!!!!

  4. jejja skriver:

    helt underbar, måste bara testa….. =)

  5. Nakiito skriver:

    Gud, så fin den blev. Du får det att låta så enkelt. Jag måste testa detta nu. den var verkligen jättefin.

  6. Susanna skriver:

    Ja den här blev verkligen jättesnygg. Tyget är helt otroligt coolt!

  7. Y skriver:

    fascinerande att något så enkelt kan bli så snyggt!

  8. mammaM skriver:

    Oj vad snygg, måste prova jag också. Du har gjort så himla mycket snyggt sedan jag var inne sist. Du är jätteduktig!

  9. Retro Elephant skriver:

    Den var snygg! 🙂 Har samma tyg någonstans i mitt skåp

    Lina

  10. rinosyr skriver:

    oj det kommer att springa runt massor av örngott på stan nu! Kör!

    är ditt ett påslakan eller tyg Lina? Jag måste fråga mamma var påslakanet kommer ifrån…

  11. makiato skriver:

    Tack för kommentaren på min blogg! Roligt att du gillar den. Så mycket FINA kläder du sytt och visar här! Jätteinspirerande.

  12. tina skriver:

    åh vad fin den är! underbart tyg! fick du ut hela av bara ett örngott?

  13. ottopippi skriver:

    Alla vill testa – jag med!!! 🙂 Solig har allt idéer hon 🙂 🙂 Så snyggt och så enkelt! Helt underbart!

    För övrigt är jag PRECIS som du! Jag bara påbörjar och påbörjar och påbörjar… Är på nåt särr så oitålig att bara testa nya id´´er hela tiden så att ingenting blir gjort eller klart i slutänden Tycker ändå att du har super fina och avancerade grejer klara här med ganska täta mellanrum… 🙂 🙂

  14. Petra skriver:

    Vilken fin tröja! Tack för din kommentar hos mig, det är alltid roligt att hitta nya bloggare på så sätt!

  15. Solig skriver:

    Underbar!! Vad roligt att kunna inspirera, fast jag tyckte din blev finare:)

  16. Linnzan skriver:

    Herrejösses vad snygg den är! Och vilket underbart tyg.

  17. rino skriver:

    tack, tack.. nästa gång jag har den på mig ska jag sträcka på mig lite extra;-)

    Det blir spännande att se ERA örngott!

  18. Lucia skriver:

    supersnyggt, bra modell, lite rörelsemån, det är alltid bra, blir alltid avis på dina tyger.

  19. GoSi skriver:

    Så jäkla snygg den blev!!!

  20. Tina skriver:

    Hej min vä
    du har ngt att hämta på min blogg
    Tina

  21. Heilt spesiell skriver:

    Så utrolig flott.Likte veldig godt fasongen på denne.

  22. rinosyr skriver:

    coolt!

  23. lisa skriver:

    NEJ vad fina slipsar! Jag vill också ha ett mumintyg!!!!! var har du fått det ifrån?

Kommentera

