Pippi på påfåglar

 

Min syrras lilla tjej var här och provade klänningar häromdan. Vilken lycka, ett barn som inte skriker DEN ÄR INTE MIN!!! utan som snällt – ja till&med glatt – provar nya kläder!

Lilla L älskar Pippi Långstrump och dessutom föll kaninklänningen henne (och hennes mor) i smaken. Dock var de inte i hennes storlek så jag ska sy två till.

Den här Pippi- och påfågelsklänningen sydde jag inte till nåt särskilt barn utan bara för att det var kul.

Så de är TILL SALU!
150 kr/st inkl porto, storleken är ca 2-3 år. Mejla mig om du är intresserad.
 

Det här inlägget postades i överdelar, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Pippi på påfåglar

  1. Mimmi skriver:

    Den gröna var ju helt underbar!!!! Ett underbart tyg i härliga färger. Tyvärr har jag ingen tös alla som den passar på annars hade jag ”huggit” den direkt.

  2. Susanna skriver:

    Superfina klänningar! Jag måste använda mitt påfågeltyg också snart….

  3. Jes skriver:

    Vilka härliga klänningar!!!

  4. rinosyr skriver:

    mustafa: ja! kul att vara med där!
    Fast ärligt talat så finns det betydligt mer innovativa saker på den sidan än kläder sydda av ikeatyger;-)

  5. MUSTAFA skriver:

    ja, det finns sjukt innovativa grejer där. men du kanske kan konkurrera om du syr en yeti-kostym av ikeas fårfällar?

  6. rinosyr skriver:

    det vore nåt det

  7. Heilt spesiell skriver:

    De var flotte.Herlig Pippistoff!

  8. saravillfara skriver:

    Åh, vilka fina!
    Och vad du är duktig på att sy, jag blir superimponerad!

  9. Solig skriver:

    Tyvärr har inte jag heller något passande barn, annars hade jag velat ha den fina påfågelsklänningen.

Kommentera

