Ingen respekt

Råkar få syn på tvättkorgen med en kanintröja i. Men… varför står det ”o” på namnlappen och varför ligger en lapp där det står ”Rin” på golvet nedanför?
Och varför är Thomas Tågethatten lila inuti?

Fabian förklarade det första dådet med att han inte vill att det ”alltid” ska stå Rino på hans kläder.
Ludvig förklarade det andra med ”Det ÄR ingen mössa, det är en paj. Vi plockade blåbär.”

Vad kan man säga?

Det här inlägget postades i kreativa barn. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Ingen respekt

  1. Skaparstigen skriver:

    Ja, barn är ju som dom är, på gott och ont!

  2. Kokelikox skriver:

    hahaha jo barn är ju helt underbara!!!! De får en att le på alla de möjliga vis 🙂

  3. thea skriver:

    Haha!!! Störtskönt! …fast ändå inte! En del av en blir skitarg när sånt händer och en del av en kan inte låta bli att skratta! Killen hade ju ett tydligt argument i alla fall!!

  4. Kånkarong skriver:

    jag sitter här och fnissar…
    Än så länge har jag bara en tvååring som inte protesterar så mycket men snart så….!

  5. Maria skriver:

    Bättre att skratta än att gråta iallafall =)

  6. jejja skriver:

    hi, hi, där var det ord men inga visor. Undrar om beslutsamheten kommer från mamma =)

  7. LumLum skriver:

    Åh vad jag känner igen mig. Min stora dotter vill inte ha LumLum-kläder på sig till skolan, inte där LumLum-märket är väl synligt iaf. Det är ju pinsamt…

  8. June skriver:

    Ha ha ha, det är ingen mössa, det är en paj!! Vilken underbar kommentar!! Den måste du skriva ner så den inte glöms bort!! =) Härliga ungar!!

  9. Ett Tu Tre skriver:

    Åhh, vilket underbart inlägg, men jag förstår att det inte kändes lika underbart när du upptäckte deras små tilltag. Ja, ungar är som de är … Min dotter tycker också att det är lite pinsamt om någon lärare upptäcker att hennes kläder är hemsydda, förmodligen för då får hon en del följdfrågor som hon helst inte vill svara på.

  10. rino skriver:

    jejja: ger jag intryck av att vara sån?

  11. MUSTAFA skriver:

    man kan säga/känna/tänka amen, va fan. men sen ska man bli stolt över att ha så kreativa barn.

  12. rino skriver:

    ”kreativa barn”, vilken utmärkt kategori! Finns nog ett o annat inlägg som skulle passa där…

  13. ottopippi skriver:

    🙂 🙂 🙂 🙂

  14. Solig skriver:

    Haha!!Det är ingen mössa, det är en paj. Så himla roligt!! Fast jag förstår om det inte kändes så jättekul då, men som sagt roligare att skratta än att gråta.

  15. Retro Elephant skriver:

    Vilka små busungar 🙂

    //Lina

  16. GOBLIgobli skriver:

    Åååh gud, man ska nog vara glad så länge hemmasytt duger… Men vilka busar! 😀

  17. Rose skriver:

    Var kan man köpa/beställa såna ”lappar” som man syr i kläder? Vet att mamma köpte när jag var liten, men nu har jag tänkt lära mig sy och skulle vilja märka mina kreationer. 🙂

  18. rinosyr skriver:

    http://www.minanamnband.se
    den sk pricken över i

  19. Matilda skriver:

    Dina barn verkar precis lika ljuvliga som dina kläder! Barn är barn med sina underbara och lustiga rakt-på-sak-komentarer! Jag hade varit överlycklig om min mamma skulle ha rört en symaskin när jag var liten, men nu tänkte jag börja sy i stället. Jobba på och lycka till!!!

Kommentera

