50-talshöst?

Grunden till den här klänningen kommer från min kattklänning som jag trivs bra i.
Tyget tror jag är 50-tal så jag får nog vara lite rädd om den!
Provsydde först i ett annat tyg för att våga klippa i det här tjusiga. Tyget är mjukt, nästan lite glansigt och lagom tjockt men har ändå en viss tyngd och fint fall.

Det känns kul att helt ha klarat sig utan mönster. Halsen var lite klurig att få rätt. Mitt fram finns ett veck som får väldigt snygg effekt tycker jag. Tyget i vecket är i fem lager (härmat från kattklänningen).

Tyget är ett traderafynd i ordets rätta bemärkelse. Jag hade budat på ett annat tyg och kollade om säljaren hade nåt annat. Det hade hon, bla två såna här trädgardiner för 1 kr/st. Jag bjöd på den ena, glömde bort det och fick den för 1 kr. Den andra gardinen blev osåld men säljaren var snäll och skickade med den också:-)

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till 50-talshöst?

  1. Jes skriver:

    Vilken härlig gillar verkligen tyget!!!

  2. Susanna skriver:

    SNYYYYGGGTTTTTT!!!!! Och vilket tygfynd!

  3. tina skriver:

    härligt tyg på snygg modell🙂

  4. Nakiito skriver:

    så duktig du är. Klänningen är superfin och perfekt för höst.

  5. Caroline skriver:

    Bara undrar vad du menar med ”Tyget i vecket är i fem lager”? Jag förstår inte. (Är rätt ny på detta med sömnad…) Men jag instämmer med dom andra, den är jättefin och ser väldigt bekväm ut!

    /Caroline

Kommentera

