ett skärp tack

Är inne på kjolar just nu men får inte till det. Ska inte pennkjolar följa kroppen sådär snyggt och perfekt?

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till ett skärp tack

  1. Skaparstigen skriver:

    Fast den ser väldigt fin ut, tycker jag. Härligt, stort mönster!

  2. lotta skriver:

    fast det är ju bara lite vid ena sidan…annars ser den ju perfekt ut!
    supersnyggt tyg!

  3. Ett Tu Tre skriver:

    Verkligen snygg! Och vilket härligt tyg du har sytt den i. Och måste där inte finnas lite rörelseutrymme om man skulle behöva böja sig fram och plocka upp något från golvet eller liknande?

  4. makiato skriver:

    Ah, det tyget finns i brunt också! Jag har den gröna färgställningen.

  5. MUSTAFA skriver:

    kjolen är jättefin men jag kan förstå problematiken. är det dragkedjan som står ut på vänster sida? det är lättare att få till snygga linjer om den är mitt bak tycker jag.

    uppmanar dig att ta fram sprätten trots motvilja, du kommer vara så otroligt nöjd när du får till det, för grunden är superbra, det är bara finliret på passformen kvar. och det är ju det som är fördelen med hand-/hemmagjorda kläder, man kan verkligen mått- och kroppsanpassa dem.

    lång kommentar. nåja.

  6. rino skriver:

    å finns det i grönt också! vore kul att se;-)

    tack för idéerna mustafa! Ja, jag klantade mig med dragkedjan och hoppades att det inte skulle synas alltför mkt när kjolen var klar. Vilket naturligtvis var ett misstag.
    Tyvärr har du nog rätt i att jag måste ta mig i kragen och ändra, jag kommer aldrig att använda kjolen som den är nu (och jag gillar verkligen tyget!).

  7. ottopippi skriver:

    🙂🙂🙂🙂 men jag önskar att jag hade en såndär slank kropp som du så att jag behövde använda skärp🙂

  8. gulligan skriver:

    Underbart tyg och kjolen ser fin ut!! Vore synd om den aldrig användes!!

  9. Jes skriver:

    Vilken fin kjol, va synd att den blev lite stor upptill .

  10. jsomijack skriver:

    Oj, oj, oj vad mycket fint! Jag är bara novis men tycker det är himla kl att sy.
    Tyget du använde till kjolen är verkliga barndomsminnen för mig. Mamma och pappa hade påslakan på landet i samma mönster fast i blå respektive mörkblå färgställning.

    Nä, jag är bara pedantiskt någon gång i månaden när vi städar annars ser det mest ut som skrutt här hemma. Tack för kommentar.🙂

    http://visorfranvinden.blogspot.com

Kommentera

