G&G II – avslöjandet

Så var denna omgång av syhemlisen Give&Get avslutad. Temat var djur och här följer en liten sammanfattning, åtminstone ur mitt perspektiv.

Min hemliga vän var Tisa. HÄR kan du se allt det fina jag fick av henne.
Efter att ha kollat det hemliga kuvertet upptäckte jag mössor på hennes blogg som var misstänkt lika dom jag fick. Så jag var en dålig detektiv den här gången
(ja, ja. Förra gången också).

Efter att ha läst det medföljande brevet var jag ännu mer imponerad av klänningen jag fick. Tisa berättade att hon aldrig aldrig fodrat, sytt i dragkedja eller ens sytt en klänning förut! 😀 Modigt att ge sig på det såhär, och bra blev det!
 

Fabian har flera olika mössor (såklart!) men sen han fick Tisa-mössan har han inte använt någon annan!

 

 

Själv fick jag sy åt Pira Päron. Lustigt eftersom som det var hon som sydde åt mig förra gången! 
Jag var sådär på djurtema men hästar, rött & rosa verkade hon gilla och det kom med.

HÄR kan man läsa vad hon skriver och se resten av paketet, inkl en tjusig livebild! (det här är min bild)


Nästa gång blir det svårare för dig som får mig till syvän.
Jag lovar nämligen härmed att INTE använda Pompejatyget i en tredje Give&Get!

Det här inlägget postades i byten & hemlis, Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till G&G II – avslöjandet

  1. ottopippi skriver:

    Då kommer det att bli svårt 🙂 🙂 🙂 :-9

  2. Jes skriver:

    Jättefin klänning du fått sitter jättebra. din kjol va supersnygg. Vart hittar du allt pompeja tyg denna färgen har jag inte sätt förut. Jag har harf turen att fått tag i 3 olika färgställningar, sen jag såg de på din blog första gången blev jag kär i pomjeja tyget.

  3. RINO skriver:

    jag har köpt pompeja på tradera ett par gånger. Jag har grön o brun förutom denna. Tror jag sett svart/röd/orange på nån blogg, är det den du har eller finns det ännu fler? Mmm, visst är det fint:-)

  4. Cel'Dara skriver:

    sv: Nejdå, det är lite större tändstickor. Tror det stod att dom var 10 cm långa. 🙂

  5. :.sara skriver:

    Haha! Barn är för söta! Vilket underbart mumintyg du hade sytt med till Formex. Var hittar du alla dina häftiga tyger? *nyfiken* tack för kommentaren fresten. trevlig helg!

Kommentera

