Rino i butik!

 

Världspremiär!
För första gången finns nu RINO-kläder att köpa i butik:-D

Cissi & Selma på Bondegatan i Stockholm satsar mer och mer på vuxenkläder och frågade om jag ville sälja där. Jag har tackat nej till ett par förfrågningar tidigare (bland annat från en butik i Barcelona!) men den här gången sa jag ja direkt eftersom jag älskar kläderna hos Cissi & Selma. Butiken är som en godisaffär för oss som gillar färger och retro. Man vill smaka på allt…
 

 

 Den här första laddningen kläder får ses som ett test. Målet har varit att göra enkla modeller i flexibla storlekar, vilket visade sig vara svårare än jag trodde. 
Här har jag testat en massa olika modeller med blandat resultat. Jag är lite rastlös i mitt sätt att sy och vill prova allt samtidigt. Det finns för- och nackdelar med att bara sy på lust, men jag lär mig och försöker alltid få nästa plagg lite snyggare och lite smartare.

Det ska bli så spännande, håll tummarna!
(ursäkta det röriga inlägget, jag blir inte klok på hur wordpress proppar in bilderna) 


      

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder, Försäljning, Kjol, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

31 kommentarer till Rino i butik!

  1. MUSTAFA skriver:

    vad kul, rino! finfina grejer, speciellt pompeja-toppen med det svarta bandet.

  2. Mallaching skriver:

    Så roligt! Du gör verkligen superfina kläder… synd att jag bara skulle få in ett ben eller 1 arm i dom tyvärr 😉 annars skulle jag va först i kön!

  3. thea skriver:

    KUL!!! Grattis! Det blir fina karameller i godisbutiken, det!

  4. kaoz skriver:

    GRATTIS!!! Så kule klær:)

  5. Maria skriver:

    KUL!
    Den butiken ska jag lägga på minnet och se om jag kan hitta när jag ska till Stockholm nästa gång. Du är duktig!!

  6. ottopippi skriver:

    GRATTIS!!!!! Gud så kul!!!! Stort lycka till!!! Också jag bara älskade Pompeja-toppen fast allt är hur cool som helst 🙂

  7. Botilda skriver:

    Å, vad roligt! Man blir glad bara av att gå förbi den butiken, och ännu gladare av att komma in – rena färgterapin. Grattis och stort lycka till!

  8. lotta skriver:

    vad skoj! grattis. kläderna kommer gå åt som smör. jätefina saker!

  9. Susanna skriver:

    Grattis! Lycka till!!! Riktigt snygga grejor du gjort! 😀

  10. rinosyr skriver:

    vad skönt att ni säger så:-) lite nervöst är det allt…
    mallaching: storlekarna är s/m och m/l, inte bara för pinnar som jag alltså;-)

  11. Nakiito skriver:

    Gud va roligt att få finnas i en butik. Och vilka fina kläder sedan. Jag älskar allt! Särskilt klänningen/tuniken med de svarta banden. Du är otroligt duktig. Känn dig stolt!

  12. AN.LO skriver:

    Jättesnyggt alltihop! Och ybersnygga tyger, föll direkt för den vippiga kjolen 🙂

  13. GoSi skriver:

    Wow, wow och åter igen wow! Du är ju superduktig, vilka underbara kläder! Blev förälskad i överdelen med det svarta bandet! Håller tummarna för dig i butiken:)

  14. makiato skriver:

    Vad kul, GRATTIS! Ser jättefint ut, gillar speciellt den gula vida kjolen. Hoppas det går bra med försäljningen.

  15. Kånkarong skriver:

    Var inte och pratade med Cissi idag och såg allt fint du gjort. 🙂 Lycka till med försäljningen!

  16. Luran skriver:

    Gud vilka fina kläder! Kreativt! Jo, en sådan anslagstavla borde man kunna fixa själv om man hade lite ”luffar tråd”, det får bli ett framtidsprojekt 😉 Trevlig kväll!

  17. rinosyr skriver:

    Kånkarong: tack, du har sålt rätt bra där va? Jag beundrar ditt sätt att arbeta fram rätt modell och så köra på den. Önskar att jag också kunde hitta rätt:-)(Rolig felskrivning förövrigt;-))

    Kul förresten att flera gillar pompejatoppen! Det var ursprungligen en kjol jag inte var nöjd med som åkte upp och fick knyt…

  18. Elisabeth skriver:

    Grattis! Jättefina kläder och lycka till=)

  19. Solig skriver:

    Ååååååå!!!! Så mycket fint!! Den soliga kjolen och den orange tulpanklänningen är mina favoriter, helt underbara!!

  20. Solig skriver:

    Lycka till förresten! Det behövs verkligen mer färgglatt till vuxna. Roliga barnkläder börjar ju finnas överallt men vuxna är fortfarande ganska grå-svarta, tråkigt tycker jag.

  21. Johanna skriver:

    Grattis! Va kul! Jättefina kläder allihop!
    Lycka till!

  22. mamma i nord skriver:

    Så nydelige klær du har laget, dette må jo selges kjempebra.

    Lykke til

  23. Jeanette skriver:

    Tusen takk for hyggelige kommentarer Ü Utrolig fine tyg og klær du har! Skal inn på shoppen nå. Fortsatt fin kveld 🙂

  24. Mia skriver:

    Helt underbara kläder! Hoppas att försäljningen går bra. Gillar den vippiga kjolen supermycket, men som Mallaching skrev: passar kläderna tyvärr inte min liiite större figur 😉

  25. gulligan skriver:

    Grattis och lycka till!!! helt underbara kläder!!!

  26. Lucia skriver:

    Ja, vad säger man mer än… Grattis grattis, dina kläder är ju supersygga, får ta en sväng förbi deras butik nästa gång jag åker in…

  27. Skaparstigen skriver:

    Vad roligt! Stort grattis! Borde gå hur bra som helst med alla de grejerna. Min favorit var den blå-gul-beiga klänningen. Himla praktisk och snygg modell.

  28. Ett Tu Tre skriver:

    Grattis! Du gör så snygga kläder, och särskilt dina damkläder får en att titta mer än en gång extra.

  29. camilla skriver:

    hej! vad roligt, ska absolut gå för bi affären och kolla! tycker verkligen om klänningen med svartadetaljer (med rosett knutet i midjan)

    kramar

  30. HelloAquarello skriver:

    Nu har du fått bra stuk på kjolarna! Den gula, vågiga var fin tycker jag! Och för att inte tala om toppen med svart band- TOPPEN!! 😉

  31. Sara skriver:

    Gillar modellen med rosetten på magen mest 🙂 Man blir verkligen glad av dina skapelser!

Kommentera

