Sött som socker

Som kanske har framgått så klurar jag hur man kan göra enkla modeller som ändå är snygga.
Svårt, så nu kände jag för att sätta tänderna i ett gammalt hederligt färdigtänkt mönster istället. Förövrigt samma mönster från 1967 som den prickiga med fickor.

Lite tankearbete krävdes dock, trots att jag sytt klänningen förut och den eg inte är särskilt avancerad. Tog fram den gamla och kliade mig i huvudet. Jag hade kunnat skriva till Meg Carter (se det underbara klippet från mönstet!) men jag gjorde på eget sätt istället.
Använde min favoritvändning av axlar, beskrivningen finns HÄR.

Avslutade med en bit knypplad spets som jag fyndat på loppis. Måste bara visa den vackra förpackningen.
Lustigt vad lite spets kan göra. Innan tyckte jag klänningen var lite tuff och nu blev den ju söt som socker. Eller som råsocker iallafall.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Sött som socker

  1. Jes skriver:

    Gud vilken underbar klänning!!!! Den blev verkligen fin, tyget va jättefint och spetsen blev pricker över i.

  2. Skaparstigen skriver:

    Åh, fantastisk!
    Men var är tyget ifrån?

  3. Maria skriver:

    Mycket snygg! Gillar verkligen den!

  4. rino skriver:

    tyget är från tradera, ett par gardiner. Dom är tjockare än lakan men inte lika kraftiga som pompeja. Lustigt med blått förövrigt, vissa nyanser älskar man medan andra inte funkar alls

  5. kaoz skriver:

    Så flott! Herlig farge på stoffet:)

  6. Linda skriver:

    Så fint! och spetsen var verkligen pricken över i

  7. Tina skriver:

    SNYGGT, gillar det där med spetsar.
    Förresten lycka till med försäljning av dina vuxenkläder.
    Kram Tina

  8. Nakiito skriver:

    Verkligen söt som socker. Klänningen är fantastiskt fin.

  9. Ett Tu Tre skriver:

    Så fint! Och helt rätt med spetsen.

  10. ottopippi skriver:

    Underbar!! Fy sjutton vad duktig du är!!

  11. aYeliqa skriver:

    Åh så fn klänning. Helt i min smak 🙂

  12. josefinaste skriver:

    Det var en stund sen jag kollade in hos dig men vill bara säga att det är så otroligt roligt och inspirerande att läsa din blogg! Du gör så snygga saker och jag blir bara så salig =)=). Och grattis till att du ska finnas hos Sissi och Selma! =)

  13. Morvern skriver:

    Hej!
    Glöm inte att lyssna på Nick Cave ikväll på P3 Live kl 21,30!
    /Morv

  14. rino skriver:

    tack alla, det värmer!

    Morvern: nej det får man inte missa:-)
    du har väl kollat klippen på youtube?!

  15. morvern skriver:

    Jajjemän, har kollat! 🙂

  16. meXam skriver:

    hej! tur att du hittade till mig, så att jag kunde titta in här! jättefina klänningar, gillade speciellt den med röda och svarta hjärtan i högerkanten, men även den här!

  17. Mia skriver:

    De är framme, vad skönt! Började faktiskt allvarligt fundera på om posten slarvat bort paketet till dig och ett annat litet brev med mössmönstret som jag skickade i måndags, men fick svar från den andra tjejen idag också 🙂

    Jättekul att se irlfoton på mössorna, jag har väntat med mina bilder eftersom jag inte ville avslöja något 😉

  18. Susanna skriver:

    Helt underbar!!!

  19. Linnzan skriver:

    Galet snygg! Me love!

Kommentera

