Kjolar, kjolar, kjolar

kjol-blavit-narakjol-blavitblom

kjol-gronvit1

Jag är lite insnöad på korta kjolar just nu, både att sy och att använda. Perfekt till varma strumpbyxor, sockor och kängor. Ska man sen sitta i skogen och äta matsäck vid en liten mysig brasa slipper man hårda jeans under termobrallorna (jorå, tisdagar=skogen).

Här är ett gäng enkla med midjemudd (i strl M) som jag tänkte försöka sälja. Den blå och gröna är sydd av vintagepåslakan, den grå av lakansväv den mörkblå av ett tyg från reprodepot med små söta bambis som skuttar omkring.

Självklart vill även jag själv ha nya kjolar. Men dom får jag visa upp senare i veckan. Måste fixa lite knappar & lösa trådar först:-)

kjolgra kjol-bambi1

Det här inlägget postades i Damkläder, Kjol och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Kjolar, kjolar, kjolar

  1. ottopippi skriver:

    Jättefina! Vad tar du för dem?? Gillar dem skarpt🙂

  2. Retro Elephant skriver:

    Läckra kjolar! Gillar bambityget, sött!

    //Lina

  3. fnurr skriver:

    åh så fina! jag har det blåa blomtyget i en grön variant. fast ditt blå var nog snäppet vassare.

  4. Botilda skriver:

    Jättefina! Den grå står det nästan Botilda på, om det nu inte var för att den är för liten på både längd och bredd. Men inspirerad kan jag ju bli😉

  5. Jes skriver:

    Vilka härliga kjolar!!! superfina, du insirerar mig 🙂

  6. Ett Tu Tre skriver:

    Åh, så många fina kjolar. En sån med hjärteband (min favorit bland dem alla)är ju hur användbar som helst, till vad som helst i dessa tider.

  7. rino skriver:

    tack:-) ett tu tre: ja, grått är inte så dumt faktiskt… Och passar till allt som du säger
    ottopippi: jag tar 250 +porto.
    Dock tror jag att ni som läser min blogg lätt kan svänga ihop nåt dylikt själva;-)

  8. Jennifer skriver:

    Här har det hänt en hel del sen jag var här senast. Dina vuxenkläder är verkligen urläckra.

  9. Lucia skriver:

    Jättefina kjolar, vill oxå men det känns som fel årstid även om det känns som sommar när man tittar på dina underbara bilder.

  10. mammaM skriver:

    Vad mycket fin du gjort! Grattis och lycka till med försäljningen!

Kommentera

