sista PIFen & en födelsedag

tinatroja1
Man hade 365 dagar på sig men jag klarade det på 363.

Efter att ha kollat Tinas hemsida avskrev jag idén om att sy en väska till henne (min skulle ha blivit betydligt simplare), utan bestämde mig för en sån här tröja istället. Hade tyg för ändamålet men det kändes inte helt hundra.  Ibland måste man vänta ett år på det perfekta tyget, eller hur;-) Till slut dök det upp hos Ohlsons, det som blev denna mjuka & sköna tröja till mormor Tina – och till mamma som fyllde år!

Här kan du läsa vad Tina skriver om PIF:en!
Mina två tidgare PIFar, till Stora Lilla J och Uplandsgården finns att beskåda här och här.

mamma-gratroja1
Och så mamma i sin tröja.

Det här inlägget postades i byten & hemlis, Damkläder. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till sista PIFen & en födelsedag

  1. Nina skriver:

    Tröjan blev jättefin! Härlig modell🙂

  2. Tina skriver:

    Tack än en gång.
    Tröjan är bara så ”GO” att ha på sej.
    Kram Tina

Kommentera

