Rosa i mörkret

rosavipp2

rosapompeja2Det är något fel med november. Mörkret och regnet liksom äter upp en så att allt som blir kvar är tunga kassar, griniga barn, stress och en enorm trötthet.
Det krävs mycket färger för att motverka allt det. 
Därför har jag använt min nya pompejafavorit flitigt! Den här kjolen är en trotsig liten blomma som lyser i mörkret.
Till skillnad från mig själv som haft ett svart moln över huvudet och lera på kängorna hela veckan.

När jag var ute i lördags blev jag stoppad av ett gäng tjejer som berömde och undrade över kjolen. Och tidigare i veckan fick jag beröm vid ett par tillfällen men tyvärr är jag urdålig på att göra reklam för mig själv… Varför ska det vara så svårt?

rosapompejakjol

Testade med lite spets eftersom det passade så bra till sist (den här), men nu blev det bättre utan.
Längden är anpassad så att någon centimeter ska sticka fram under min vinterjacka. Vad bra det är att sy till sig själv:-)

rosavipp3
Jag har också blivit förtjust i cirkelkjolar eftersom dom får så härlig vidd & vipp.

Hittade två gardiner på vår lokala secondhand och jag föll direkt för färgen. Fyllig cerisrosa. Eller är det rött med orange? Ville iaf framhäva det rosa och hittade den perfekta mudden och kantbandet.

Tyget är aningen ”nätigt” för klänning men som kjol är det fint.
Får se vad som händer med den andra gardinen!

rosavipp1

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Rosa i mörkret

  1. malinjohanna skriver:

    Jag känner så igen mig i din beskrivning av november, en klen tröst att det är därför jag och barnen var som vi var idag. Du tycks i alla fall ha nåt som lyser upp, glada kjolar! Kämpa vidare, snart blir nog kängorna mindre leriga och barnen gladare igen…

  2. jejja skriver:

    vilka superhärliga kjolar, de passar utmärkt i november mörkret…… =)

  3. MUSTAFA skriver:

    ja, november är inte den muntraste av månader och det är lätt att känna igen sig i det du skriver.

    när jag beklagade mig lite häromdagen sade min kompis en bra sak: men tänk såhär, nu är det bara en månad kvar till vintersolståndet, och då vänder det!

    helt plötsligt kände jag mig lite peppad istället för deppad. tänk så, rino, en månad kvar sen blir det ljusare och ljusare!

  4. kaoz skriver:

    Ja, november er trist. Herlig å kunne sprite opp hverdagen med sånne lekre saker. Ta imot rosen, du fortjener den:)

  5. Ett Tu Tre skriver:

    Härliga färgrika kjolar som absolut lyser upp i novembermörkret! Det behöver vi mer av.

  6. Nina skriver:

    Håller med om denna mörka höst som är på ingång, fast samtidigt kan det vara skönt att kunna sitta och sy utan att ha en massa utemåsten (som man ofta har på sommaren), och det e ju alltid mysigt med lite tända ljus 🙂

    Kjolen är iallafall en riktigt härlig färgklick, den e ursnygg i modellen oxå!

  7. rino skriver:

    jo mörkret kan vara mysigt, det är bara så lätt att tappa energin ibland. Fast å andra sidan brukar en påse ostbågar råda bot på det mesta

  8. Kokelikox skriver:

    ååå gu vad fina!!!! jag skulle också behöva en såndär färgklick som lyser upp tillvaron just nu, det är alldeles för mörkt!!! Kanske måste gå och gräva långt in i mina tyg gömmor…:)

  9. ottopippi skriver:

    Jättefina kjolar som verkligen lyser upp!!!

    Ja, novermber äter upp en! OCH ens tid….

Kommentera

