Blått hippievipp

blahippie3
Egentligen föredrar jag korta kjolar, men visst kan en böljande hippiekjol med hög midja vara skönt som omväxling nu när kylan är här?

Den här stora blå skapelsen var en rund duk från början. Kjolen fick bli lärarinnelång eftersom jag ville behålla de fina hjärtblommorna men ändå ha den slät vid linningen.

blahippie4  blahippiekjol-003 

Det här inlägget postades i Damkläder, Kjol. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Blått hippievipp

  1. Y skriver:

    snygg!!! tycker jag

  2. Helena skriver:

    Jättefin! Tycker nästan att det är lite 50-tals känsla över modellen.

  3. Ylva skriver:

    Den är jättefin!
    Jag hittade din blogg i våras, och insåg att vi gick på samma sykurs. Vet inte om du minns det. Sen dess har jag i alla fall läst och inspirerats av dig. Nu har jag börjat blogga själv. Hoppas det är okej att jag länkar hit.

  4. Kokelikox skriver:

    Så otroligt snyggt!!!! Härligt tyg/duk!

  5. Retro Elephant skriver:

    Oj vilken fin kjol du sytt!

    //Lina

  6. Jes skriver:

    WOW!!!!
    I love it!!!!!

  7. June skriver:

    Finns bara ett ord för denna kjol: UNDERBAR!!

  8. BRUNo.RANGE skriver:

    Jättefin! Har denna duk fast i röd färgställning, men kan nog inte sätta saxen i den…ännu…

  9. rinosyr skriver:

    tack för snälla kommentarer:-)
    ylva: jodå, jag minns dig, och även den fina jackan;) Välkommen till bloggvärlden!
    BRUNoRANGE: såg just samma fast gul/brunt hos saravillfara. Alltid kul att se ”sitt” tyg i andra färger och sammanhang!

  10. Hello skriver:

    Fantastiskt fin!!

  11. saravillfara skriver:

    Supersnygg!!!
    Vilken källa till inspiration du är, här inne fanns massor av snyggt, vad du är duktig!!

  12. Linnzan skriver:

    Otroligt snygg! Och knappen är pricken över i tycker jag!

  13. Teres Rundkvist skriver:

    Hej. Kul att du hittat till min blogg:) Vilket gjorde att jag tittar in till dig och får massvis med härliga leenden. Jag blir så lycklig av att se allt fint som du skapat och med så härliga färger och mönster.

    Kjolen är bara så läcker!

  14. Maria skriver:

    Hej Rino!
    Jättefin kjol. Läckert att sy om en duk…jag har hittills bara sytt ”gardinkjol”!
    Du frågade om vår sockerigloo. Vi har faktiskt limmat ihop den med limpistol så den är inte ätlig. Testade först med florsockerklet, men det höll inte ihop. Vi har sedan värmeljuset inuti i en barnmatsburk så att det inte ska bli för varmt för sockret.

  15. Susanna skriver:

    ÅÅÅHHHHH! Helt galet snygg!

  16. saom skriver:

    Väldigt fint mönster. Gillar också den stora knappen man skymtar. 🙂

  17. Lucia skriver:

    Den är ju tokigt snygg, finns inga ord!

  18. Jolbi skriver:

    Tack för den värmande kommentaren!

    Tänk att en duk kan bli så fin-jag hade utan tvivel vippat runt med den på stan!

  19. GoSi skriver:

    Vilken fantastiskt läcker kjol!

Kommentera

