Äntligen julafton

hemlis1
Vi åt en lugn frukost vid halv elva-tiden (jag har turen att ha två sjusovarbarn och en morgonpigg man). Barnen hade precis öppnat några småpaket och tuggat lussekatter när det slog mig: MITT HEMLISPAKET!

Fabian och jag hjälptes åt och upp plockades den ena snygga saken efter den andra.hemlisband
hemliselefant– En elefantomlott till Ludvig,
– Handledsvärmare i ett tjockt mörkrött svart/glittermönstrat tyg. Att jag älskar den där röda med svart framgår kanske inte av bloggen, men hemma är hallen mörkröd och vardagsrummet har en fondvägg i röd-svart (den här). Vilken fullträff!
– lila retro-hippie-tyg som är helt underbart. Tänk vilken klänning det kommer att bli!hemlismonster
hemlishandled– ett fint gammaldags blommigt band
– en julstrut att ha i granen med lite godis i (tänkte faktiskt sy en snarlik till min hemlis men hann inte)
– en påse med söta knappar
– ett vintagemönster

Jag hade en spontan gissning, men avfärdade den efter en titt på hennes blogg. 
En del tyger skulle man kunna hitta på de många sybloggar men det röda i handledsvärmarna skiljer sig lite och gav mig en annan tanke. Kollade den bloggen och… nu vet jag!
Dvs det fanns inget brev i paketet, bara en liten övertäckt avsändarlapp och den har jag inte kollat än… Dock hittade jag samma sorts handledsvärmare samt elefanttyget hos den jag tror är min hemlis.

Tack, jag är jätteglad:-) Paketet är genomarbetat och passar min smak perfekt!
Någon annan som kan gissa vem det är ifrån?

Nä, nu ska jag duscha innan det bär iväg. Ha en fin jul!

Det här inlägget postades i byten & hemlis. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Äntligen julafton

  1. Susanna skriver:

    Nä nu har jag försökt gissa på ditt också men jag kan inte! Det var ett jättefint paket du fått!
    God Jul!

  2. ottopippi skriver:

    Jag har en aning…

  3. Ping: AAAAAAAAAAH! « Rino syr

Kommentera

