Grovarbetare

rabarber

Det är roligt att då&då prova något annat än att sy. Gjuta betong till exempel!
Här klassikern rabarberblad samt några krukor. Det var mer grovjobb än finlir, ett par armmuskler hade inte skadat:-)

Fabian testade att gjuta ovanpå en båt-sandform med små glaskulor i men den blev inte alls bra. Jag provade även utan framgång med ett lönnlöv. Tydligen blir löv fina skålar när man använder rödlera istället för betong. Kanske nästa gång (eller är det rent av ett förskolepyssel?)?

Bladen har mamma och pappa fått eftersom jag inte har trädgård. Krukorna pryder vår balkong. Tänkte skaffa ljung men det blev inte av så dom får vänta på våren istället.

betongkrukor2

Om rinosyr

Svenskt klädmärke med färgglada klänningar. www.rino.se
Det här inlägget postades i Diverse sytt&skapat och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Grovarbetare

  1. Lexie skriver:

    Har du prövat att färga in betongen. Krävs en del färgpulver men det blir riktigt snyggt! Bäst är att välja färger som kan ha en gråaktig nyans i grunden. Som lila, blå, grön m. fl

  2. ottopippi skriver:

    Häftigt! Verkar kul att pröva på!
    Gott nytt år på dig!!!!!!

  3. Retro Elephant skriver:

    Mycket snyggt! Variation och nya utmaningar skadar aldrig.

    //Lina

  4. fnurr skriver:

    ja, gjuta betong är ju alltid nåt man gör när lusten faller på och betongblandaren är på!
    ;.)
    hursomhelst. jättefint blir det. gillar den råa strukturen.

  5. Lucia skriver:

    Superfin, har testat att göra i betong men mycket mindre saker, ser ju otroligt fint ut. Det blir ett sommarprojekt!
    God jul på dig och gott nytt år!

  6. Goskrutt skriver:

    Hej !

    Vilka fina löv 🙂

    Du har vunnit ett förkläde. Se inlägg i min blogg 🙂

    /Angelica

  7. Kokelikox skriver:

    Löven vart ju helt underbara!

  8. Jessica skriver:

    Vilka fina!! Gillade speciellt bladen! Är det okej att jag lägger till dig i min blogglista?

  9. rinosyr skriver:

    lexie: jag funderade på att göra dem svarta men tänkte att det var överkurs första gången
    jessica: såklart:-)
    Lucia: ja testa i sommar! du kan googla fram massor av idéer. Jag la bladen på en kulle av sand för att få den form jag ville. Skulle jag göra det igen skulle jag ta lite plastfolie eller nåt mellan sanden & bladen för nu fick jag kvar lite sand i kanterna. Det är aningen meckigt men superlätt att göra

  10. Solig skriver:

    Fina! Skulle vara roligt att prova någon gång. Den översta bilden var ju superfin med de gula… vad det nu är för något? Äggen, frukterna? Fint i alla fall!
    Hoppas du får ett riktigt Gott Nytt År!!

  11. Solig skriver:

    Citroner var det ju såklart såg jag när jag förstorade bilden… Borde jag ju ha fattat, men jag var så inställd på att det var ägg. Av nån jättekonstig anledning… 🙂

  12. rino skriver:

    ganska äggformade citroner nu när du säger det… inte så äggfärgade dock

  13. Kaspara skriver:

    Hei Rino
    Så koselig at du la igjen en kommentar på bloggen min! På den måten oppdaget jeg din farverike og flotte blogg! Her var det mye spennende, herlige mønstre og farver. Kommer helt sikkert tilbake. Ha et frydefullt og kreativt nytt år!
    Klem fra kaspara

  14. Susanna skriver:

    Snyggt! Betong är roligt att jobba med!!!

Kommentera

