en till sån

bartrojaJag gillar ju dom här tröjorna. Enkla att sy, sköna att använda. Opretentiösa fast med en glad dos av färger och mönster.

Tyget är från ett ny-retro påslakan som jag köpte på bolagret i sthlm i höstas.

Vill också passa på att presentera min nya kompis!
Jag fick bidrag till en provdocka av mamma&pappa i julklapp!!! 
Undermedvetet tror jag kanske att jag ska bli lika snitsig som dom i Project runway när jag har en sån… (ska bara kolla brothersklockan om jag hinner l’oreala och tressemméa mig lite innan jag blåser iväg i min saturn astra för att shoppa loss på mood).

Hur som helst. Fabian bara gapade när han förstod att jag skulle köpa en jättedocka. Så fort vi kom hem slet han av förpackningen och hjälpte mig att sätta ihop den. Sen klädde han den fin med rosa tyllkjol, solglasögon och lösnäsa och tjatade om att vi måste bjuda hem folk.

Får återkomma med ett utlåtande, men hittills känns det som om jag kommer att få mycket glädje av min dockkompis!

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till en till sån

  1. fante skriver:

    Grattis till provdockan🙂 Det vore nog praktiskt att ha en sådan – men liten😉

  2. GoSi skriver:

    Tycker dessa är superfina i modellen, trots att du säger att de är enkla att knåpa ihop. Snyggt tyg dessutom. Måste få tummen ur och testa:)

  3. Doris & Assar skriver:

    Åh vad fint! Å vilken lyx med en provdocka!!🙂

  4. Maria skriver:

    Vilken snygg tröja!

  5. Malin skriver:

    Så snygg! Måste ju erkänna att jag genast kollade upp om påslakanet fanns kvar på bolagret!😉 God fortsättning!

  6. rino skriver:

    jaså, finns dom på nätet också? Det måste jag kolla! Det här fanns i rött också vill jag minnas, men de hade även några andra okej påslakan.
    Detsamma:-)

  7. Botilda skriver:

    Snygg! Och vad härligt med en riktig provdocka – grattis.

  8. fnurr skriver:

    grattis till nya kompisen.
    alltid bra med en vän som håller med i alla lägen och som alltid håller måttet!
    snygg blus. har allt sneglat på den förrut…

  9. jejja skriver:

    supersnygg top, hade önskat mig en provdocka som går att ställa in storlekar på i julklapp, men de är ju sådär apdyra…. Men min underbara man hittade en provdocka på fot, tyvärr inte inställningsbar, men ändå…. han är bäst…. tycker nog att plagget i sig hade passat i project runway =)

  10. aYeliqa skriver:

    Grattis till din nya kompis🙂 Hoppas att ni får mycke glädje av varandra🙂

    Tröjan blev verkligen jättefin. Tyget är så snyggt!!!
    Jag har faktiskt gått och funderat på att sy något liknande, och nu gav du mig verkligen inspiration att testa🙂

  11. Lucia skriver:

    Oj så fin! Men det blir ju allt du syr… Du har förresten fått en utmärkelse på min blogg.

  12. kia skriver:

    snygg som alltid. vilken lyx med en ny kompis.

  13. Jes skriver:

    O va roligt med en provdocka!! påslakanet va fantastiskt fint!!!

  14. Jolbi skriver:

    Tack så mkt, känns alltid skönt med uppskattning-i synnerhet när man tvivlar på sig själv!

  15. Jolbi skriver:

    Jag vet…precis som många andra är jag besatt av att prestera perfekt…som om det är för andra & inte för mig själv jag håller på, idiotiskt!

  16. Linnzan skriver:

    Modellen är verkligen superfin torts att den är enkel. Den ser betydligt svårare ut att göra! Gratulerar till din nya docka (och till livet som kändisdesigner). Jag fick också en provdocka i julklapp, men den är på vift någonstans och ska landa hos mig i mitten av januari, ska bli så himla kul.

  17. rino skriver:

    linnzan: det verkar säljas dockor på löpande band nu! jag var i ett par affärer o frågade och både dom före o efter mig i kön var där i samma ärende. Ohlsons hade slut på dockor, jag köpte min på siden-carlsson.
    jolbi: mm, man glömmer det där ibland…

  18. gulligan skriver:

    Åh du kommer att ha mycket glädje av din docka!! Snygg tröja!!

  19. hanna skriver:

    Hej enormt fin tröja önskar jag kunde sy så fint, vart har du fått mönstret ifrån om man får fråga?

  20. rinosyr skriver:

    hanna: du behöver inget mönster!
    Ta ett örngott, klipp hål för hals i mitten på ena långsidan och klipp o sy så att du får två ärmhål uppe på kortsidorna. Sy mudd i ärmarna. Klipp upp nerkanten och sy dit en mudd. Forma halsen som du vill ha den och sy på snedslå.
    Sen kan du ju variera med olika former/ muddlängder/ halsar/ knappar/ärmar etc:-) Lycka till!

  21. Sofie BN skriver:

    halloj!
    en provdocka e ju jättebra att ha. hittade min på en second hand affär i mariehamn, åland sommaren 2007. den har motiverat mig att sy och hjälpt mig mycket (låter som om jag tror att den lever, men den har blivit en kompis i hobbyrummet. rummet tjänstgör även som gästrum, men för de flesta gäster är dockan tyvärr enbart skrämmande:)
    brukar ofta titta in hos dig och beundrar det du gör! jag ska nog försöka mig på en såndär tröja jag också, har vridit och vänt på örngott en tid redan, men inte riktigt vetat hur jag ska börja. tack för beskrivningen!
    hälsningar från vasa, finland!
    s

Kommentera

