Min ”give”

kalunjigg21
Jag gillar det här med Give&Get. Både att sy till någon och att få. Kul också att det knyts lite band kors& tvärs bland sybloggarna!

Min hemliga ”get” den här gången var Babushkadockan och min ”give” var Kalunji.

babushka
Babushkadockan låg som sagt bakom mitt tjusiga paket. Det var handledsvärmarna inkl tyget de var sydda i som avslöjade henne.
På bloggen skrev hon att hon tänkte sig mig lite som Amalie från Montmartre och därför trodde att handledsvärmarna skulle passa mig! Hmm… gärna, men tyvärr… Men värmarna passar åtminstone;-)
Jag är verkligen sugen på att sy en klänning i det urcoola tyget jag fick (syns i bakgrunden på värmarbilden)! Funderar på vilken modell som gör att det kommer mest till sin rätt…
Förresten, samma idol, är det Cave du syftade på? Eller Sundström?

kalunjigg1
Mitt paket skickades till Kalunji och den uppmärksamme kunde avslöja mig på att jag sytt hennes tröja i tyget jag fick från Tisa i förra omgången! Jag tyckte att tyget kändes lite afrikanskt så vem skulle det passa bättre för än Kalunji!?! Själv tycker jag att färgerna passade henne jättebra:-) Kolla här! I övrigt kändes det perfekt att hitta boken ”Textil i Afrika” (hoppas du inte hade den!)

Nu ser jag fram emot nästa omgång med det inspirerande temat sagolikt!

Det här inlägget postades i byten & hemlis. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Min ”give”

  1. Nakiito skriver:

    Tack igen. Jag älskade mitt paket. Synd bara att min ”give” inte tyckte om sitt.

  2. RINO skriver:

    ja, jag såg det. Hoppas du ändå tycker att det känns roligt att vara med nästa gång

  3. Laura Luna skriver:

    He, he, Stefan Sundström är min stora idol sedan jag var 18, så stor att när han var på besök på mitt jobb så rusade jag fram och kramade honom. Min kollega tyckte jag var pinsammast i världen och låtsades inte känna mig!

  4. rinosyr skriver:

    vilket bra jobb du måste ha som får sånt finfrämmande!
    jag hamnade på en spelning med honom när jag var 18, föll pladask & det har hållit i sig sen dess…

  5. mammaM skriver:

    Vad kul att du också hittat till yes asia. Jag har ”stylish dress book”, och håller just nu på med klänning T. Jag ska inte säga att det krävs ett geni, men jag sparade din länk… Tack!

  6. HugOlle skriver:

    Du knep den sista platsen på retro helgen! Fine grejer du gör. Ska bli kul att ses..även om det känns alldeles för långt borta till valborg!

    Mvh Anna

  7. thea skriver:

    Men hallå vad mycket snyggt du sytt på sistone!
    Det är galet snyggt med retrotyger ihop med lite japansk inspiration!

  8. Amanda skriver:

    Hej! Jätte kul att du hittat till min blogg!
    Ser att du syr jätte fina kläder. Fastnade för den här speciellt🙂

  9. Amanda skriver:

    Oops, nu blev det fel, menade klänningen i inlägget efter😉

Kommentera

