spirea-omlott

spirea-omlott-arm2

 

Vad svårt det är att ställa om dygnet rätt efter julledigheten!
Och vad svårt det är att acceptera att både tid och ork till ”eget” minskar så drastiskt i och med att man börjar jobba.

Tur då att klädkammaren är full av nästan-färdiga klänningar så att jag inte behöver tänka så mycket när jag känner för att sy;-)

Undrar förresten varför den här omlottoppen har ett hål i båda sidorna? Man trär väl bara skärpet genom det ena?
Antagligen finns nån finess som min trötta hjärna inte kan tänka ut.

 

 

  spirea-omlott3

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder. Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till spirea-omlott

  1. Maria skriver:

    Den var ju urläcker!

  2. Liza skriver:

    Alltså det där tyget är ju bara så urläckert!!! En ”örngotts”tröja i det och jag kan tänka mig att byta bort nästan vad som helst 😉

  3. elisabet skriver:

    Jättefin, verkligen!

  4. aYeliqa skriver:

    Åh WOW så snygg omlottröja!!!

  5. tina skriver:

    men GUUUud så snygg!!!

  6. Jes skriver:

    WOW!!! gud va snygg. Snart har jag eget tyg och det blir nog en omlottvariant av det med 🙂 och en påslakan tröja måste jag ju oxå prova 🙂

  7. Botilda skriver:

    Vilka ärmar! Vilket tyg! Vilken modell!

  8. Mallaching skriver:

    Men såååååå snygg den va!

    Jag kunde inte heller hålla mig från att beställa… 😉

  9. makiato skriver:

    Jättesöt! Härligt mönster och fin modell.

  10. rino skriver:

    tack! nu kommer jag att vara glad resten av kvällen:-)
    ska bli kul att se vad ni gör av tyget, jes & mallaching

  11. Lucia skriver:

    Supersnyggt tyg och jag älskar omlott tröjor det är så snyggt.

  12. Kaja skriver:

    Åh vad fin! En sådan skulle jag absolut behöva…

  13. mammaM skriver:

    Aha! Det här mönstret känner jag igen! Det blev jättefint.

    Jag förstår inte heller varför det skulle vara två hål, är det om man skulle vilja variera sig och ha den omlott åt andra hållet? Konstigt.

  14. Bongi skriver:

    Så snyggt, så snyggt! Gissar också på att det är två hål för att kunna variera åt vilket håll man ska knyta den…för den som har lite svårt att bestämma sig kanske…:)

  15. rinosyr skriver:

    mammaM: den här är faktiskt ett annat mönster, med lite färre delar. Ditt ligger tillklippt i ett annat tyg! Postar dina mönster i eftermiddag:-)

  16. ottopippi skriver:

    Tjusigt!!

  17. Solig skriver:

    Superfin topp i superfint tyg!!

  18. royal me skriver:

    Superfin! Gillar verkligen dina kläder. Var hittar du alla fina tyger nånstans? 🙂

  19. florin skriver:

    Riktigt snygg!!!!

  20. Linnzan skriver:

    Oj, så himla snygg! Och vilket supersnyggt tyg.

  21. Sara skriver:

    Den är helt underbar ju!!!! Saaaa fint tyg……

Kommentera

