Lång eller kort?

lilaorangeblomklanning I våras när jag hade på mig den här tröjan tyckte en kompis kompis att jag borde göra den som klänning. Jag var tveksam men kunde ändå inte helt släppa idén.
Till slut var jag tvungen att prova!

Själv kommer jag att fortsätta använda den korta varianten och planerar att sälja den här (tunikan, klänningen?). Gillar verkligen modellen – skön på och tyget faller snyggt.
Tyget kommer från Ohlssons, ursprungsmönstret är från burda 2/08 (ett förhållandevis bra nummer).

lilaorangeblom

lilaornageblom-arm

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Lång eller kort?

  1. florin skriver:

    Den är säkert lika snygg kort som lång… Modellen är i alla fall toppen!

  2. Nakiito skriver:

    jag gillade den korta version mycket. Men du kanske kan sy in klänningen lite så sitter den också jättebra på. Jag gillar ju allt du syr så jag gillar även denna klänning.

  3. Syserine skriver:

    Den korte modellen är jättefin, jag hittade tidningen i min hylla! Sugen på att prova den, men ser att minsta storleken är 38, är den stor?

  4. ottopippi skriver:

    Lyckat försök tycker jag!!! Och jag älskar tyget🙂

  5. RINO skriver:

    syserine: jag ritade om mönstret till 36. Svarar dig mer på din blogg:-)

Kommentera

