3 klänningar i 1

carnaby-arm

Jag känner mycket för söta klänningar just nu.
Gärna lite format uppe, volym nere och små puffiga ärmar… Fantiserar också om kragar, rynk, små veck och volanger, fickor…

carnaby-veckHär har jag använt samma överdel som till den röd/svart/vita klänningen med hjärtan (syns nere i högerkanten på bloggen). I kjoldelen har jag använt samma typ av veck som i halsen på stylishdress-E-klänningen. Ärmarna har jag ”hittat på” själv. Hur kjolvecken ser ut bakifrån innan man pressat kan man se på lilla bilden. Det högra vecket på bilden är inte rättvikt än.

carnabyÅ vad länge det här tyget (”Carnaby” från Repordepot) har legat och väntat på den perfekta modellen! Ändå är jag inte hundra nöjd… Jag hade ju redan bestämt mig för att undvika stormönstrat på ett helt plagg i fortsättningen och nu känner jag att det här coolvackra tyget kväver sig själv lite.

Idag har jag lämnat in en ny laddning till den häftiga butiken Cissi och Selma (däribland den här klänningen). Det har gått bra att sälja där och dessutom passar det mig väldigt bra att sälja på kommission. Jag kan sy precis vad jag vill, i den takt jag vill och sedan tar någon hand om allt och sätter in lite pengar till mig då&då.  
Det är frihet det!

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till 3 klänningar i 1

  1. mammaM skriver:

    åh vad söt! Den var jättefin, jag tycker att tygvalet passade. Den hänger nog inte länge hos Cissi och Selma.

  2. fnurr skriver:

    alltid när jag ser dina vuxenplagg blir jag så otroligt sugen på att sy till mig själv. köpte den japanska klänningsboken. nu är det bara några kilo mindre på mig innan det är skoj att sy till sig själv. men vänta bara! GI, GI, GI!

  3. ottopippi skriver:

    Jösses Rino så proffsig du har blivit under dina sömnadsår!! Detta är skrädderi!!! Jag vågar inte ens tänka tanken att pröva mig på något sådant här! Är så himla impad!!

  4. Jossan skriver:

    Verkligen superfin och ett underbart tyg. Förstår att det fått ligga och vänta på ”rätt” tillfälle.

  5. Maria skriver:

    Hej!
    Det där är en klänning helt i min smak och modell.
    Jättefin!

  6. kattching skriver:

    ja lagerhaus har verkligen fina ”retro”prylar nu! själv har jag köpt några såna små plastburkar med äpplen på. jag sneglade även på kökshandukarna, och necessärerna, och kuddarna, och brickorna….och…och…haha, listan kan göras lång! 😉

  7. Karin skriver:

    Rino, Rino, Rino… Nu går jag ner till 75% och syr medans kidsen är i skolan. Tack för superblogg.

  8. Linnzan skriver:

    Åh så underbar! Dina klänningar är verkligen jättesnygga och proffsiga!

  9. Palven skriver:

    Åååh så fin modell – helt i min smak!
    Har länge letat efter en modell att sy i till mig själv. Kan man få ta del av mönstret? Har ett tyg som legat och väntat å jag tror detta skulle bli superbra.

  10. rinosyr skriver:

    palven: jo, jag kan kopiera de mönsterdelar jg har utgått ifrån. Mycket är ändrat och till kjoldelen hade jag inget mönster, men jag kan beskriva hur jag gjort.

Kommentera

