har man inget liv kan man alltid möblera om

appelhanddukHeminredning är inte min högsta prioritet i livet. Mycket hemma hos oss är sånt som andra inte längre velat ha; mormors skåp och kökssoffa, mammas& pappas bord & stolar, syrrans soffbord & tekoppar, mina föräldrars fd grannars köksbord/ köksstolar. Osv.

En del gillar jag, som mamma&pappas mörkblå bord som Karin Mobrink designade för ikea nånstans i skarven 60/70-tal. Medan annat, tex syrrans sofbord var en nödlösning när vi hyrde hennes lägenhet för 8 år sen som sen av någon outgrundlig anledning hängt med…

Hursomhelst har jag fått ett mindre heminredningsryck idag. Köpte färg och målade i badrummet – när barnen somnat ska jag stryka på ett andra lager. Sen ska jag möblera om.

appelhandduk1Och så har jag köpt en kökshandduk.
Lagerhaus hade flera retrocoola mönster och den här ska nog hålla doktorn borta.

Trevlig kväll!

Det här inlägget postades i för övrigt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till har man inget liv kan man alltid möblera om

  1. aYeliqa skriver:

    Å jag som trott att jag varit helt ensam om att inte ha inredning som största intresse här i livet:D Kul att höra att det finns fler:)
    Vilken läcker kökshandduk! Lycka till i kväll med målning och ommöblering

  2. florin skriver:

    Grymt fin handuk du köpt!

  3. Maria skriver:

    Ja, kanske är det så att de som möblerar om och fixar hemma ofta inte har annat att göra =) men jag har mycket att göra, men får då och då BEHOV av förändring hemma. Vrida och vända på någon möbel, byta gardiner eller annat… Brukar skoja att får jag bara möblera om lite då och då så får jag mitt behov av förändring tillgodosett och då behöver jag tex inte skilja mig…Skämt åsido så kanske det ligger liiite i det.
    Jag tycker om tapetbitar så har du till övers så tar jag såklart gärna emot.

  4. rino skriver:

    jag tänkte nog mer på konsumtion och på att skapa nån slags identitet genom konsumtion. Som den roliga debatten Nina Björk startade om SKITDRÖMMAR: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2728&a=632658

    men visst, du har rätt i det där om förändring, det är bättre att behålla mannen…
    eller som nick cave sjunger:
    ”i made her a promise i could not deliver/ and the cry of the birds sends a terrible shiver/ through me and my sorrowful wife/ who is shifting the furniture around”

  5. Susanna skriver:

    Hoppas det blev fint i badrummet!Själv har jag målat dörrposter och garderobsdörrar ikväll. Förr tyckte jag det var roligt, nu är det mest ett måste. Men nog blir det fint alltid!

    Tjusig handduk!

  6. Maria skriver:

    Hej igen!
    Mycket intressant och tänkvärt skrivet av Nina Björk. Jag är också emot konsumtion just bara för konsumtionens skull. Att byta sådant som fungerar bara för att man ska byta. TYcker allra mest om att fynda på loppis och ändra och göra om. Men tycker också om att shoppa nytt, IBLAND! Det är så dubbelt det där med att ekonomin ska gå runt, men det är SKIT för världen.
    Måste kanske fundera mera på detta och blogga om också. Kan ju ibland bli alldeles mätt på inredningstidningar som vill att vi ska köpa nytt nytt, (upplever dock att just Family living visar många hem med mycket second hand och fyndat som inspiration)Men det är ju också olika hur man ser det. Jag ör typen som blir inspirerad av reportage, men sedan ändrar något här hemma med sådant som jag redan har, eller så skapar jag något själv…
    Nu tror jag att jag nästan skrivit ett helt blogginlägg här…kanske kommer i repris på min egen blogg, dock lite mer strukturerat i sånt fall…
    Gonatt!

  7. rinosyr skriver:

    kul att länken väckte tankar hos dig. av debatten som följde förstod man att många blev provocerade av att björk använde ett ord som skitdrömmar.
    För visst kretsar mkt i ens liv kring ”fel” saker! Det är så lätt att glömma att vår tid o våra normer bara är ngt tillfälligt. Så svårt att avstå från ”skitdrömmarna”…
    Såklart blir man glad av en fin omgivning, jag menar bara att man bör fundera över både sina drömmar o sitt beteende:-)

  8. Kilje skriver:

    Vilka otroligt fina kläder du syr!

  9. Efwa skriver:

    Men IKEA har väl tyger till kläder. Jag syr i alla fall kläder av deras tyger. Klart du ska sy en klänning i det rosa Stockholmstyget till sommaren.
    Lycka till!
    /Efwa

  10. Rebecka skriver:

    Tack för den gulliga kommentaren på min blogg! Här ser jag mycket snyggt och spännande så jag tittar alldeles säkert in igen!
    Ha en skön kväll!🙂

Kommentera

