Stylish Dress R*

stylishr-knappMin nästa japanska skapelse blev den här, modell R.
Jag gillar att den passar så bra för två olika tyger. Sen gillar jag också ärmen, jag har sytt lite för mycket ärmlöst på sistone.

stylishrbok

Jag följde mönstret ganska exakt förutom att jag la till knappen (och en slags fusköverlappning) samt en ficka för att få det blåa att gå igen nånstans. Och för att man måste ha nånstans att lägga snorpapper såhär på vintern.

Eftersom jag vet att det finns fler som har samma sjuka böjelser som jag kan jag berätta att 前  är fram på japanska.
後ろ är bak (enligt den här sidan). Men vet man det så klarar man sig fint.

Jag valde storlek 9 och den passar mig (36) i axlarna. Men modellen är sån att storlek inte är så viktigt. 

Omdöme: Syr jag nåt liknande igen bör jag nog ha mindre rynk i ryggen för att undvika gravidlooken.  Eller ännustylishr-ficka1 hellre ett mjukare o tunnare tyg…. eller trikå.  
Annars gillar jag klänning R.
Den bara tigger om att bli varierad i det oändliga med olika tyger och detaljer…

stylishr-sol
”att sy på japanska

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Stylish Dress R*

  1. royal me skriver:

    Superfin!! Kommenterade toaletten istället:)
    Fast det är fint det också!

  2. Ett Tu Tre skriver:

    Jättesnyggt! Skulle vara intressant att se samma modelli trikå.

  3. Ceci skriver:

    Vilken snygg klänning! Den liknar mycket på en modell jag sytt från en ”Kreativa kvinnor” och jag kan hålla med om att det finns viss risk för att det blir lite förmycket gravidlook om den har för mycket vidd…

  4. Y skriver:

    klart stylish!!!

  5. Retro Elephant skriver:

    Den blev riktigt snygg!🙂

    //Lina

  6. Anna skriver:

    Så himla snygg!! Vad är det för blått tyg?? Jättesnyggt!

  7. RINO skriver:

    tack!
    anna, min sambo fick det blå tyget av en på hans jobb. Tror detfanns på förskolan där han jobbar. Blått kan vara en svår färg, men här tycker jag det funkar

  8. Palven skriver:

    Så otroligt fin =) Skitsnyggt med blått till det svarta!

  9. Strömming skriver:

    Riktigt snygg! Sitter och klurar på vad som ska bli min första japanska skapelse!

  10. rino skriver:

    mm det blir spännande att se, strömming!
    skapelse är ett bra ord tycker jag. bakelse också

    etttutre, vänta bara…

  11. gosi skriver:

    Oj, vilken supersnygg klänning! Du är så otroligt duktig på vuxenplagg. Kul med en blogg med lite mer sådant, många av oss andra är lite insnöade på barnkläder.

  12. Solig skriver:

    Fin! Man blir verkligen sugen på massor av fina kombinationer med olika tyger och knappar.

  13. ottopippi skriver:

    Löjligt snygg!!!

  14. Syserine skriver:

    Tack för tipset om storlek, jag har nemlig undrat över 9,10, 11… Superbuzzy har fått in en ny japansk kjol bok, jag gillar kjol.. Härlig tunika!

  15. mammaM skriver:

    Jättefin! Fickan var jättesnygg. Jag har också tänkt på att inte göra rynk i bakstycket, vilket det är på de flesta modeller i boken.

  16. Ping: Fel storlek! « Rino

Kommentera

