”R” – igen

dressr-glans1 

 

 

 

 

Hittade ett mjukt, lite glansigt tyg på rea hos Dollys. Gjorde en ny klänning R, med tyget som test och mönstret enligt boken. 
Schyst fall och superskön på. Halvsvårt att fålla det tunna tyget.

”R” i gränslandet finklänning – nattlinne. 

 

dressr-glans

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till ”R” – igen

  1. Kaja skriver:

    Åh! Den är jättefin!

  2. Y skriver:

    Nä, för fasen. Inte nattlinne. Helt klart en fin finklänning!

  3. Strömming skriver:

    Jättesnygg!

    Jag har precis sytt ”E”. Den är också i gränslandet mellan tunkia och nattlinne i modellen.

  4. fnurr skriver:

    vacker! jag har den boken. har inte hunnit börja med någon bokstav än…

  5. ottopippi skriver:

    Jag kröner dig härmed till sybloggvärldens vuxenklänningsdrottning no 1!!!

  6. rino skriver:

    det var stora ord OP
    jag tackar o bockar…

  7. Jes skriver:

    Wow den gillade jag🙂

  8. Sara skriver:

    Dina klänningar är helt underbara🙂 Jag tror syrran skulle döda för varje en….

  9. Maria skriver:

    SÅ duktigt du är! Gillar alla dina klänningar du visat sedan sist!

  10. Retro Elephant skriver:

    Hej! Jag har utmanat dig på min blogg. Hoppas du tar dig tid och svarar på de två frågorna. Det är en enkel och nyttig utmaning!

    //Lina

  11. Caroline skriver:

    Jag måste få fråga… hur gör du när du kombinerar mönster och enfärgat som i denna klänningen? Vad jag menar är… i vilken ordning syr du det? Klipper du först ut det blommiga och sedan fäster på det enfärgade som ska bli det mesta av klänningen? Ursäkta den dumma frågan (frågorna) men antar att det är så enkelt så det blir svårt (för mig) hehe.

    /Caroline

  12. rinosyr skriver:

    Caroline: nja frågan är nog fel ställd snarare. När du syr klipper du ju alltid till olika delar! Sen om delarna är av samma eller olika tyg är ju upp till dig!
    I det här fallet syr man kragen först och syr sedan fast den på fram och bakstycke. Ärmarna sist. Fråga igen om jag är oklar:-)

  13. Caroline skriver:

    Tack så mkt för svaret. Nä då du var tydlig =) Jag kan ställa rätt dumma frågor ibland som kanske är ganska uppenbara. Anmälde mig till en sykurs här i Malmö men den blev inte av för det var för få anmälda =( Inte kul. Så jag lånar sömnadsböcker efter sömnadsböcker på bibblan men vissa är så himla komplicerade i sina beskrivningar så man bara ger upp till slut. Men konstigt nog så förstod jag nu😀 Tack så jättemkt!!🙂

Kommentera

