Ny maskin!

fabian-syr
– Den här kommer jag att ha mycket roligt med, konstaterar Fabian när han sitter och provsyr idag.

Efter nästan två år med min Brother LS2125 har jag äntligen bytt upp mig!
Det blev en Janome Decór Computer 4030 som får komplettera min gamla Bernina 800DL.

Eg hade jag spanat på en Easy Jeans, som många talar sig varma för. Men väl i affären kändes DC4030 bättre, och valet underlättades av att ett demoex från symässan blev billigare än easy jeansen!
janomeDen stora skillnaden mellan de maskinerna verkar vara att 4030 är elektronisk och går att fininställa lite mer. Jag får återkomma med en recension när jag blivit mer vän med den.
Tack alla ni som har skrivit om era maskiner på era bloggar, särskilt Babushkadockan! Ni är till stor hjälp när man känner sig vilsen.

Fabian blev iaf lyrisk över knapparna, pipen och (de ganska få) dekorsömmarna.
Jag har tyckt att dekorsömmar är lite trams men nu har jag ändrat mig! Kolla tex knoppar-klänningen här!
Hmm… det finns ju en möjlighet att byta upp sig inom ett år…

Det här inlägget postades i för övrigt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ny maskin!

  1. Anna Hoglert skriver:

    Skoj med en ny maskin!
    Jag har länkat till dig i min blogg, hoppas det är ok!
    //Anna

  2. thea skriver:

    Grattis till nya maskinen! Å vad kul!

  3. Madelene skriver:

    Åh! Vad roligt med ny maskin! Men känner man sig inte lite vilsen när man sätter sig vid en ny maskin?…Jag skulle nog se ut som ett frågetecken jag…

  4. rino skriver:

    ja, vi har redan rykt ihop ett par gånger… men jag lär mig. Leker med pressarfötter just nu.
    Fabian har den rätta inställningen: kör så det ryker. Ingen instruktionsbok där inte!

  5. lina skriver:

    Grattis till ny maskin!!! Hoppas du kommer känna dig nöjd med ditt val🙂

  6. MUSTAFA skriver:

    grattis grattis!

  7. Amanda skriver:

    Grattis! Jag köpte en ny maskin ett par månader sen och det kan ta ett tag att lära känna maskinen men Fabian gör nog rätt i att bara gasa och köra.

  8. re-dizain skriver:

    Grattis! Janome är bra val…själv har jag memory craft 6600 och är supernöjd!
    Vilka fina klänningar du sytt!
    Jag vet att du var ute efter något retro tyg med bra fall…jag har ett hör av dig om du är intresserad.

Kommentera

