Eko byte

blasippor

Jodå. En syhemlis till.

Eko bytet är vad det låter som. Första paketet ska innehålla ett återvunnet/ekologiskt tyg, ett signaturplagg, något lokalt ekologiskt samt ett mönster.

Mina svar på bytesfrågorna:
Jag syr och har gjort det i 2 år nu. Hade en syperiod i tonåren också. Mina två killar är 7 och 4 år och har storlek 128 (smal) och 110. Jag har 36.
Min systil är retro och romantisk. Färgstarkt, alternativt och vackert ska det vara! De flesta färger kan funka om man använder dem rätt, mönster ska helst inte vara för hårda. Även tygerna får gärna vara mjuka.

Vad jag vill lära mig? Allt. Nu. Är lite otålig så. Tjusiga detaljer som kragar, passpoaler, smarta veck… kombinerat med enkla grundmodeller. Är sugen på 50-talsmidjor.
Gillar söta teer och salt lakrits.
Unisex till barnen.
Det känns bra att använda återvunna tyger. Av princip köper jag inte tyger där andrahands-priserna skenat iväg fullständigt. Återvunna tyger är snyggare och mer unika. Man undrar vad de varit med om i sina liv…

PS. På Farstanäset är backarna fulla av blåsippor. Jag lät barnen gå utan strumpor och skor. Ingen vinter kvar här inte.

Det här inlägget postades i byten & hemlis. Bokmärk permalänken.

Kommentera

