AAAAAAAAAAAAAAAH!

varskrik-band
Här kommer mitt svar på Ronjas vårskrik!

hemlismonsterMönstret är från min förra Give&Get från Babushkadockan.
På bilden finns bla en kvinna i brudklänning. Underbart att min skapelse är så nära släkt med något så traditionellt. Ett mönster kan bli vad som helst, tänk om man fick se allt folk har sytt av ett sånt här genom åren…

Bandet hittade jag på röda korset i somras och har inte kunnat bestämma mig för om det är hemskt eller coolt. På nåt sätt är jag lite fascinerad av det som finns i det gränslandet. Hela klänningen hamnar nog där förövrigt. Ett stort utropstecken är den iallafall.

varskrik1

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till AAAAAAAAAAAAAAAH!

  1. kaoz skriver:

    Oi, så stilig den ble!!!Kult med alle kontrastene syns jeg!!!

  2. LottaM skriver:

    Jag tycker den är underbar. Färgkombon är snygg och bandet, som jag håller med om är lite speciellt, passar här och lyfter klänningen. Lite empire känsla. Tänk vad man kan trolla med tyger. Är det stumma tyger så du behöver en dragkedja? Sitter den i sidan?
    ***Lotta***

  3. Hello skriver:

    Oh, den klänningen var då allt annat än hemsk. Bandet blev pricken över i!

  4. anna skriver:

    Wow helt underbart snygg!

  5. Therese skriver:

    Så stilig den var! Det er sant som du sier; gøy å se alt hva man kan få ut av ett type mønster. Synes dette mønsteret så utrolig spennende ut… Drakt D (som forøvrig ligner ditt resultat) tiltalte meg spesielt mye!

  6. June skriver:

    Hela klänningen är cooool och bandet blir precis det där lilla extra!

  7. Linda skriver:

    jag tycker iaf att den blev helt underbar. jättefin och bandet plir pricken över i

  8. Snork skriver:

    Jag tycker att den är underbar!

  9. emilie skriver:

    Jag använder väldigt sällan klänning, men den här skulle jag använda utan att tveka, jättefin… Den är verkligen jättefin. Här skulle jag med risk för att låta som en trasig skiva, upprepa mig igen: Hur fin som helst. En till vårtävling kanske… =)

  10. Hanna skriver:

    Det var coolt! Fantastisk klänning, fantastiskt mönster!

  11. Strömming skriver:

    Tycker den ser riktigt läcker ut! Cool färgkombo! Jag har snart färdigställt en rino-inspirerad klänning, älskar dina konbinationer på tyg och mönster i vuxenkläder och har gjort ett eget försök till det – inte helt säker på att jag lyckats lika bra som du!

  12. mamma i nord skriver:

    Denne var skikkelig kul !!

  13. royal me skriver:

    Jättefin! väldigt snygg modell och färgkombinationen är jätteläcker. Bandet är supersnyggt, har själv ett liknade i gult.

  14. Rino skriver:

    kul att ni gillade den:-)
    Lotta: nej ibland ”fuskar” jag och hoppar över dragkedja(det går att krypa i ändå). Fast nu har jag köpt upp mig på ett helt gäng dragkedjor så nu blir det ändring på det!

  15. SiriR skriver:

    Så fin! Synes båndet og stoffene passet perfekt sammen:)

  16. Retro Elephant skriver:

    Härliga blandningar av tyg färger och mönster.

    //LIna

  17. Tanja skriver:

    Vad roligt att se den där klänningen. Det mönstret har jag ganska nyligen köpt! Roligt att se att det blir bra!

    Håller med dig om bandet men jag måste säga att det i alla fall såg riktigt fint ut på denna klänningen! Tyckte att den blev jättefin!🙂

  18. Mammamucklan skriver:

    Oh, den är ju helt underbar!

  19. Villblomsten skriver:

    Kjempefin !!!
    hvilken størrelse er det ??

Kommentera

