Samma men ändå inte

babushkagraDet finns många olika skäl att välja ärmlöst. Till exempel att man har tappat bort de tillklippta ärmarna och har slut på tyg. 
Infodringar (i ett snarlikt tyg) är ju också fint.

Klänningen är rätt lik Give&Getten jag sydde till Linnzan. Men den här har flera ihopsydda veck fram istället för ett som är vikt i flera lager (hmm, sytermer någon?). Och så är den förstås grå och inte svart som Linnzans och har infodringar istf kantband.
Det enda som är samma är faktiskt livet i det fina babushkatyget.

På min mönsterkonstruktionskurs hade vi fått i uppgift att sy ett liv. När jag kommer veckan efter frågar en kursdeltagare ”Hur är ditt liv?”.
Tog en stund innan jag kopplade.

PS. Den förlorade ärmen har dykt upp nu. Jag spar den. Man vet aldrig när en ärminfodring får för sig att försvinna.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Samma men ändå inte

  1. ottopippi skriver:

    Ser storknande proffsigt ut 🙂

  2. Den är verkligen hysteriskt snygg! Jag älskar dina sammanfogningar av retromönstrat och sobert enfärgat, och modellen var helt sagolikt snygg. Jag gissar att den skulle dölja en plufsig post-partum mage på köpet? 😉

  3. solrum|fnurr skriver:

    så snyggt. säljer du alla dina vuxenkläder någonstans eller har du värsta fina garderoben själv?

  4. SiriR skriver:

    Åh, den var nydelig. Kanskje bra ermet forsvant, for den ble veldig fin uten:)

  5. Heimlaga skriver:

    Fina färger och prydlig modell!

  6. rino skriver:

    elisabet: jajjamen, det är det fina med den här modellen, man ser så smal och ståtlig ut så;-)

    fnurr: Tyvärr inte. Jag syr sånt som jag skulle vilja ha och bestämmer efteråt vems garderob det får hänga i. Ibland blir det min men oftast Cissi&Selmas

  7. malinjohanna skriver:

    Skulle kalla det motveck, men garanterar inte att jag har rätt. Alltid lika roligt att titta in här och se alla snygga vuxenplagg du syr, väldigt inspirerande! Tackar för det!

  8. Tanja skriver:

    Åh,vilken snygging!
    Måste säga att jag blir extra glad av att se dina ”vuxenkläder”! Antagligen är det för att de är så snygga men dessutom är det lite ovanligt att se eftersom så många syr barnkläder.
    Vad använder du för tyg till det enfärgade partiet?Det ser lite jeansaktigt ut.

    Trevlig helg!

  9. Rino skriver:

    nej absolut inte jeans. Snarare kontor. (jaja… sytermer igen). Lite läskigt syntetiskt sådär. Inget jag brukar sy i men jag gillar att prova lite olika.

  10. Maria skriver:

    Så fin!

    Ja, det är ju skillnad på liv och liv! =)

  11. LottaM skriver:

    Kanonsnygg! Gillar livet och vecken. Håller på att avsluta min första ”Rinoinspirerade” klänning och hoppas på ett bra slutresultat 🙂

  12. Emma skriver:

    Här har du sytt motveck. Ett i flera lager låter som ett paraplyveck. Finfin!

  13. rinosyr skriver:

    Tack Emma o malinjohanna!
    Motveck låter alldeles rimligt.

    Paraplyveck har jag aldrig hört talas om (tänker påleken Hur mycket är klockan herr lejon? Fem paraplysteg).
    Mitt tyg är i fem lager i vecket.

Kommentera

