Snabbpysslat till pirat

piratludvigLetade present till Ludvig i sista minuten. BR gav rysningar med rosa hemmafrugrejer resp tuffingmaskiner och starka gubbar och jag gav upp och tänkte att en piratpysselbok får räcka. Ludvig har sina perioder då han går in stenhårt för något och just nu ÄR han PiratLudvig.
Väl hemma kändes pysselboken futtig och jag drog mig till minnes tygpennorna jag fick i senaste Give&Getten.

Paketet överlämnades på sängen morgonen efter. ÅH… sa han bara, stum av lycka.
Resten av dagen gick han och pekade på tröjan för alla han mötte.
Inte det snyggaste eller mest genomtänkta jag gjort, men kanske det som skapat mest glädje!

piratludvig2

PS. Fabian behöver nu kläder från storlek 128 och uppåt. Skulle köpa en tröja igår, var i tre olika affärer men gick ut tomhänt och helt ur balans. Upp till strl 122 finns det okej kläder för både killar och tjejer. Men nu kan man välja mellan svart och grått med elakt coola tryck eller tajta tonårstjejtoppar. Jag trodde faktiskt inte att det var så illa. Fabian är inte sån som dom kläderna säger att man är och jag vill inte att han ska bli sån heller. Får man inte vara barn längre när man fyllt 7? Fabian skulle föredra en blåmes på tröjan framför en farlig örn, en rolig gubbe framför en dödskalle. Vad är det för män vi skapar?
Egentligen vill jag nog inte sy till barn längre men jag tror jag måste ändå.

Det här inlägget postades i Barnkläder och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Snabbpysslat till pirat

  1. Kånkarong skriver:

    En sån fantastiskt bra idé. Roligt, enkelt och uppskattat av mottagaren – alla rätt. Nu kan ju inte jag teckna…, men jag får engagera min man om sonen ska få något liknande någon gång. Och det är bara positivt!

  2. Anna skriver:

    Supercool! Underbar idé!

  3. SiriR skriver:

    Stilig! Veldig god ide.
    Og takk for alle gode tips om Stockholm, har hatt en fantastisk helg der.
    Og gøy å se klærne dine på Cissi og Selma:)

  4. Gulligan skriver:

    coolt!!! Vilken bra idé..

  5. Heimlaga skriver:

    Jättetjusig tröja! Att kunna göra något snyggt enkelt och snabbt, det är väl det som är konsten! Och appropå köpesbarnkläderna så är det verkligen bedrövligt om det är som du säger! Jag går nästan aldrig i klädaffärer…

  6. Solig skriver:

    Det är verkligen sorgligt. Om du inte vill sy barnkläder så kan du ju köpa/byta till dig av andra genusmedvetna sybloggare. 🙂

  7. rino skriver:

    ja det förstås. Snyggare kläder och roligare att pengarna hamnar hos er än hos hm:-)

  8. så fin tröja, gissar att piraten i fråga är överlycklig! du vill dig inte på ett byte då…? 😉

  9. Palven skriver:

    Superhäftig! Kul sätt du skrivit namnet på =)

  10. Strömming skriver:

    Vilken kul tröja! 😀 Häller med om att barnkläder i butik inte är speciellt roligt och det lär inte bli roligare ju äldre de blir. Men att byta/köpa kläder med andra bloggare kan ju definitivt vara en lösning om du inte vill sy dem själv!

  11. Strumpetossa skriver:

    Vilken vacker kjol, helt underbar!

Kommentera

