Sommarpraktisk

grönrosa sommarklänning Ett gammalt påslakan på tradera visade sig vara väldigt …gammalt.
I måttliga mängder är det en del av charmen. Om mängderna är måttliga här får en enkel klänning till mig själv utvisa i sommar.

En bred mudd nertill hade varit snyggare än snuttvolang. Problemet var att volangen redan var på plats när idén kom…

Tror att den kommer att bli lite av en sommarfavvo; tunn, sval och enkel. Kanske mer praktisk småbarnsmamma än cooling på stan, men varför låtsas?

PS. Ser att nån säljer ett likadant tyg på tradera nu, sluttid 6/6 kl 17:32.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Sommarpraktisk

  1. Strömming skriver:

    Den ser väldigt söt ut och väldigt sommarskön. Tyget var väldigt fint, synd att det var väldigt gammalt!

  2. Sara skriver:

    Jag gillar volangen🙂

  3. Moi! skriver:

    Synd att det var slitet. Den var väldigt fin, och klänningsmodellen också.

  4. Y skriver:

    åh så fin. verkligen sommarljuv

  5. emilie skriver:

    Åh, men jag måste ju få kommentera… Jag gillar inte volanger vanligtvis, men på den klänningen var det hur fint som helst. Törs man säga att det faktiskt är finare med den, än vad jag tror det skulle vara med mudd??? Jättefin helt enkelt.

  6. LumLum skriver:

    Den är underbar! Jag tycker volangen är helrätt, men så gillar jag volanger också.🙂

  7. Åh, jag älskar färgerna, just sådär vill jag se ut i sommar!🙂 Och jag gillar verkligen volangen nertill, har svårt att föreställa mig med mudd iof, men som den är är den jättesnygg!

  8. Emilia skriver:

    Jätte-fin och somrig! /Emilia

  9. SiriR skriver:

    Den var fin! Syns volangen ble topp:)

  10. heimlaga skriver:

    jag tycker också att det blev snyggare med volang än med mudd. Mudd skulle ge mera tunika känsla, och då behövs det nästan byxor under…

  11. märkvärdig skriver:

    Vilken härlig sommarklänning! Grönt och rosa är så snyggt. Jag tror också att volangen passar bättre än mudden.

  12. josefinaste skriver:

    Å så fin!!! Har sett det eller liknande tyg på tradera men inte kunde jag föreställa mig att det kunde bli så bra som på din klänning. Jättesöt!

  13. BRUNo.RANGE skriver:

    Tycker det var väldigt fint med volangen förstås!

  14. rinosyr skriver:

    så flera gillade volangen! Det kanske var tur att jag var lat då:-)
    Sydde ett skärp till också men sen kändes det överflödigt.

  15. aYeliqa skriver:

    Åh WOW så snygg klänning!!! Jag tycker att det blev supersnyggt med volang och klänningen fick ett väldigt fint fall tack vare den🙂

  16. Hello skriver:

    och som de andra kan jag bara stämma in i hyllningskören! Den är jättefin! Jag är inget större fan av volanger till mig själv, men en sån här hade jag kunnat tänka mig! Supersnygg!

  17. Retro Elephant skriver:

    Vilken söt klänning!

    //Lina

  18. Hanna skriver:

    Wow, skitsnygg! Skulle nog säga att även passar en cool morsa i stan.

  19. makiato skriver:

    Den ser både fin och skön ut, tycker absolut det var bra beslut att ha kvar volangen! Den gör det lilla extra.

  20. Helena skriver:

    Jättefin! Håller med de andra att det blev jättebra med volangen!

Kommentera

