Kragklänning till Norge

kragklänning småblom

kragklänning småblom2 Först ut bland några beställningar på mina kragklänningar åkte hela vägen till Norge!

Alla som beställt har olika storlek så jag har verkligen fått öva på ändringar…
Tyget är ett sommarglatt vintagepåslakan.

Hoppas att du kommer att trivas i klänningen!

ps.
det konstiga strecket beror på att jag fotade innan den var struken

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Kragklänning till Norge

  1. Liina skriver:

    Oh, det tyget har jag massor av. Det är fint. Och passar bra som klänning. Snygg modell! =)

  2. Martina skriver:

    Härligt att du klarar av och vågar göra storleksändringar! Superfin som vanligt!

  3. kaoz skriver:

    Fantastisk fin!!!

  4. SiriR skriver:

    Helt herlig! Kjempefin fasong og stilig stoff.

  5. MaryLou skriver:

    Denne var superfin!:) Du er flink!

  6. rinosyr skriver:

    Lyllos dig Liina, du får passa på att sy dig nåt somrigt:-)

    Martina: ja det är stressande när man lovat nån och sen undrar om man gett sig ut på hal is… Som tur är ska modellen sitta lite löst sådär;-)

    Kul med så många norska medsybloggare!
    Finns det danska också tro?

  7. Cathrine skriver:

    Kjempefin kjole!! Liker så godt den halsen:)Har lyst å prøve å lage en slik hals på ei barnekjole en gang:)

  8. Tanja skriver:

    Jättefin, som de andra!
    Tycker modellen är så himla rolig och tuff på nått sätt! 🙂

  9. Lotta skriver:

    Jättefin även denna gång! Jag ska sy mig en egen alldeles, alldeles snart… 🙂

  10. Moi! skriver:

    Älskarmodellen! Helt i min stil!

  11. Liina skriver:

    Tveksamt till att det blir nåt till mig av det. Jag använder bara jeans och tshirts/linnen =)
    Har fodrat en kappa med det hittills. Och sytt detaljer till en dockvagn i det. =)

  12. Strumpetossa skriver:

    Du gör så mycket fina klänningar!! Vart har du hittat mönstret till denna? Vill ha!! 🙂

  13. Strömming skriver:

    Så så snygg!!! 😀

  14. Caroline skriver:

    Vilken jattefin modell och tyget ar superharligt!! Vart har du fatt mostret ifran? Skulle sa garna vilja prova att sy en med… :o)

  15. Lotta skriver:

    Nu har jag lyckats göra en egen variant, tack för inspiration och hjälp!

  16. Tant Grön skriver:

    Vilken tjusig klänning! Jag har det tyget jag med, en bit av det har blivit gardin på lilltoan och annan bit tjänstgör som draperi till Storgulliganens säng.

Kommentera

