3e och sista

hm3När jag hittade mönstret till dom här tunikorna blev jag så förtjust att jag sydde tre stycken av bara farten (hade glömt att blogga om den här).
Det var ingen bra idé eftersom jag inte hann prova hur dom var på innan jag klippte till nästa – och jag tycker inte dom sitter toppen. Det är nåt med den breda och djupa urringningen som inte funkar för mig.

Alla kroppar är ju som tur är olika. Kanske hittar den just sin kropp så småningom.

Ni kanske känner igen tyget? ”Liselotte Watkins for H&M” (klart man får köpa sånt!). Kvalitén är tyvärr lite stel men mönstret och färgerna är ju så härliga.

watkins1hm2

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till 3e och sista

  1. Strömming skriver:

    Läcker!

    Håller med om att urringningen är djup och den satt inte så bra på mig heller, måste nog ha en större nyst för att den ska komma till sin rätt (och så inte en för stor storlek heller som jag råkade sy i) Modellen är annars väldigt väldigt söt!

  2. rino skriver:

    jag gillade den du sydde! och jo modellen ÄR söt men den kändes inte bra på mig

  3. Palven skriver:

    Urläckra färger och supersnygg modell =)

  4. Tanja skriver:

    Jag gillar modellen, tror urringningen skulle passa på mig!😉
    Däremot är den nog för smal i midjan tyvärr…..
    Men den ser ju grymt välsydd ut som vanligt och roligt tyg med!

    Ha en toppenhelg!

  5. Moi! skriver:

    Jättefin, synd att den inte passade!

  6. Therese skriver:

    Den var bare SÅÅÅÅÅÅ KUL! Kan være enig i at utringningen muligens blir vanskelig (ville kanskje brukt en smal singlet under eller noe…).
    Hvor har du fått tak i tekstilet sier du (og hva menes med ”stelt” teksil?) ?? Det var bare så rålekkert!

  7. rino skriver:

    therese: det var en annorlunda hobby du har!

    Tyget är från HM home om ngn mer undrar, vet inte om det finns kvar. Man var tvungen att köpa 3m så möjligen kan jag sälja en meter vid intresse.

  8. MaryLou skriver:

    Kjempefint stoff i den kjolen! Fin fassong er det også:)

  9. SiriR skriver:

    Stilig stoff og topp!
    Ergelig at den ikke sitter helt perfekt.

Kommentera

