En sommardröm…

rosavit knappDen här kragklänningen är sydd av beställarens farmors gamla påslakan.
Vilket härligt sätt att låta gamla minnen få nytt liv!
Tyget är underbart vackert.

Vill ha sommar! Nu!

rosavit krage2

rosavit krage

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till En sommardröm…

  1. MaryLou skriver:

    For et vakkert stoff, som ble til en kjempefint plagg:)

  2. Retro Elephant skriver:

    mmmm…en sommardröm är det minsann!

    //Lina

  3. SiriR skriver:

    Åh, nydelig!

  4. Palven skriver:

    Läcker – sommarkänslan infinner sig, nu är det bara solen som fattas!

  5. Martina skriver:

    Din halsringning är så snygg!

  6. mallaching skriver:

    Den där kragen är såååå snygg! Jag måste komma på hur du gör…..

  7. rino skriver:

    jamen det är enkelt! kragen är en rektangel:-)

  8. Bobo skriver:

    Shit vad fin klänningen är, jag blir lika betagen varje gång!

  9. Lotta skriver:

    Jättefin även denna gång!

  10. Zizzi skriver:

    Härliga saker du syr! Lycka till i min tävling! Nu ska jag titta runt lite mer hos dig.
    Kram cissi

  11. Moi! skriver:

    Du gör så fina kragklänningar!!! Önskar jag hade ett mönster…

  12. Åsa skriver:

    Ditt paket kom i torsdags, jag är sååå nöjd med blusen!!! Jag har varit med i några byten förut, men aldrig fått nåt till mig själv, det är ju jättekul med kläder till kidsen såklart, men det var riktigt kul att få nåt eget oxå 🙂 ! Hade den på midsommarafton och fick flera kommentarer om hur fin den var! Stort TACK!!! Jag ska blogga om paketet så snart jag hinner.

  13. klockarbarn skriver:

    Ikväll postade jag paketet. Ursäkta att det dröjde. Jag blev sjuk och kom inte iväg. Nu är det i alla fall snart hemma hos dig.

  14. Eva-Lotta skriver:

    Hej! Råkade snubbla in på din sida. Vad otroligt duktig du är och vilka vackra saker du gör! Helt i min smak! 🙂 Du inspirerar verkligen!!

  15. rino skriver:

    Åsa:kul att du gillade den! Var osäker på din smak men byten är ju alltid en chansning:-)
    klockarbarn: tack, dom var superfina:-)
    eva-lotta: tack å välkommen!

  16. Lycke skriver:

    Men ååååå vad snygg den blev!!!! Den var ju helt klockren..ååååå, verkligen mersmak detta gav!!!
    Och jag som mest tråcklar för hand, märkliga grejer…fick lust att gå sy-kurs nu!!!

    Kram Lycke

  17. FURNISH.etc skriver:

    Dina kreationer är helt fantastiska!

    Vad kul att du är med och tävlar om ett babellfat på min blogg. Ser att du länkat också – dubbel vinstchans för dig. Lycka till nu!€

Kommentera

