Äntligen!

duvor2Tänk att det kan sitta så långt inne att fålla en kant och fästa lite trådar.
Stråvecken gjorde jag som ett test när jag köpte min nya symaskin i våras. Ett enkelt sätt att förgylla tillvaron på. Sicksackband på det och lyckan är fullkomlig.

duvor1duva
Fredstyget kommer från ett påslakan från stadsmissionen (jorå ibland har man tur även i stockholm!).
Den här tänkte jag lämna in till cissi&selma men jag planerar för en liknande till mig själv. Då med ärmar och utan dragkedja i ryggen.

Med det lämnar jag er för ett par veckor! Det är hög tid för semester, långt bort från datorer och annat otyg (symaskinen är inget otyg. den följer med).

Ha en underbar sommar!

Give&Get-PS:
Min give är postad, min get ligger förhoppningsvis och väntar på mig när jag kommer hem igen:-)

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Äntligen!

  1. Sara skriver:

    Dina skapelser är bara sa bedarande!! En underbar sommar önskar jag dig med 🙂

  2. Y skriver:

    jättefin klänning i underbart tyg! trevlig semester!!

  3. gosi skriver:

    Dina klänningar är ju hur underbara som helst. Modeller och tygval, ja hela mixen är ljuvlig!

  4. MaryLou skriver:

    Det var en kjempefin kjole/tunika. Likte veldig godt stoffet! God sommer!

  5. dillogdala skriver:

    åh så fin sommerkjole/tunika!!!

  6. Retro Elephant skriver:

    Väldigt fin klänning! Tyget är ett Finalayson tyg från 70-talet. Kommer tyvärr inte ihåg vad det heter men fint är det!

    //Lina

  7. SiriR skriver:

    Wow, så fin!
    Og god ferie:)

  8. Bobo skriver:

    Vad fin, jag har länge tänkt prova att sy nåt med stråveck och nu blev jag påmind igen.

  9. Laura skriver:

    Vad fin, en dag hoppas jag att jag kan bli så smal att jag kan klä mig i dina vackra klänningar.

  10. skaparstigen skriver:

    Otroligt snyggt med stråveck. Och tyget är jättefint. Jag fick det, fast i grönt, av en kompis förra veckan. Kul att Retro Elephant visste vilket det var.

  11. Sman skriver:

    Vacker! Härlig sommarblå klänning. Ger en känsla av havet o himmelen på samma gång. Hur skulle det fungera att ha något i mitten som kompenserar detaljerna vid halsen/bröstet..

  12. MonicaTherese skriver:

    Så fin den var!!

  13. solig skriver:

    Finfin! Hoppas du får en härlig semester!

  14. märkvärdig skriver:

    Vad fin! Inspirerande med stråveck och sick sack band.

    Trevlig semester!

  15. Lille Gitte skriver:

    Jeg liker godt når jeg ser noen som syr. Fin blogg. Denne likte jeg: )

  16. kia skriver:

    så snygg! ha en underbar sommar!

  17. Gitte skriver:

    Jag måste börja med att säga att det roligaste med att lägga upp en tävling där jag får länkar till bloggar är ABSOLUT att jag får göra en bloggresa på sidor jag tidigare inte har sett. Din sida är hur fin som helst och jag kommer absolut att återvända hit många gånger.

    Ang tapetark, olika varianter kan jag absolut göra en större lot med flera olika varianter: hör av dig på mail, bortbytingen@telia.com

  18. linda skriver:

    super fin!!!

Kommentera

