Sjal-klänning

indiska 003
Jag blev så förtjust i den här sjalen från Indiska att jag bara måste köpa & sy något av den!
Skönt luftig i värmen som var, jag har använt den flitigt kan jag lova:-)

70talsmonster

Mönstret (nere th, STIL5357) har jag använt flera gånger förut. Förenklade det genom att utesluta infodringar samt dragkedja (fördelen med att inte ha så mycket former, man kommer i kläderna ändå). Ärmen med volang har jag lagt till, man bränner så lätt axlarna i ärmlöst…

Sjalen räckte lagom till klänningen och så fick barnen sy några luktpåsar med lavendel och citronmeliss. Bara en minisnutt finns kvar. Hårband?
Pris: 100 kr på Indiska.

indiska 002

Den observante ser även ett stiligt halsband på bilden!
Ett första fusk inom ett nytt område: inspirerad av Lillofant stansade jag barnens namn på en ring. Blev lite ojämnt och löst sådär, men vaddå, det är första gången. Och vilken mamma faller inte för nåt med sina barns namn på? Även detta har blivit flitigt använt.
indiska 001

Det här inlägget postades i Diverse sytt&skapat, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Sjal-klänning

  1. Tanja skriver:

    Så sjukt snyggt!
    Hur kan man sy en klänning av en sjal? Hel häftigt!
    Jag vet en till bra sak när man inte har så mycket former …………. nästan alla slags kläder ser så snygga ut på!
    Detta gäller tyvärr inte mig men i alla fall.
    Halsbandet var ju toppen, jag är svag för allt med namn på.

  2. Emilia skriver:

    Ser härligt luftig och sval ut – fint tyg! Har också en del sarong-sjal-aktiga tyger från indiska liggandes och din idé var ju inte alls dum 🙂

  3. Therese skriver:

    Kjempe flott!

  4. klockarbarn skriver:

    Fint, vilka härliga färger det är.

  5. MaryLou skriver:

    For et vakkert stoff! Ble en kjempefin kjole:)

  6. Strumpetossa skriver:

    Verkligen helt underbar och man kan se hur sval och skön den måste vart i värmeböljan!! 🙂 Halsbandet blev även det supersnyggt.

  7. Lotta skriver:

    Smart idé, snyggt också!

  8. rinosyr skriver:

    Tanja: håller inte med dig om det där med formerna men tack ändå!

  9. SiriR skriver:

    Wow, så utrolig deilig og lekker den ble! Virkelig sommerfin:)

  10. kaoz skriver:

    Herlig og sval, og virkelig lekker 🙂

  11. Hanna skriver:

    Ruskigt snygg!

  12. Helena skriver:

    Jättesnygg klänning! Gillar färgerna. Snyggt halsband också, tycker inte att det ser så förskräckligt ojämnt ut. Tänkte varna dig för bokstaven I. mMn slår väldigt lätt sönder brickan om man tar i lite för hårt, men det kanske du redan har märkt 😉 Kul att ha inspirerat!

  13. Anna skriver:

    Helt underbar!!

  14. Lina skriver:

    Härlig klänning, både färg och form! Fin blogg du har:)
    /Lina

  15. Jonelin skriver:

    Vilken fin blogg du har! 🙂

  16. Marita skriver:

    Så lekker kjole! Utrolig flott og inspirerende blogg du har – takk for titten 🙂

  17. aYeliqa skriver:

    Åh WOW vilken TOKSNYGG klänning!!!

  18. Hanna skriver:

    Hej Rino!

    Jag svarar här istället; 🙂
    Vad roligt att du tyckte om hood-jackan, jag blir superglad. 😀
    Det går absolut att få i en 134. Det går ju åt lite mer tyg än till en liten bebisstorlek, så priset blir tyvärr lite dyrare; 400 kr (de små tar jag 320 för).

    Du är jättevälkommen att höra av dig om du vill beställa eller bara prata tyg eller kläder eller annat såklart. 🙂

    Ha en jättefin helg!

    Mvh,
    Hanna

  19. Strömming skriver:

    HÄrlig klänning, ser verkligen sommarskön ut!
    Halsbandet var jättefint! HAr funderat på samma sak själv men har inte kommit till skott, kanske får beställa ett från Lillofant eller florin istället, de gör ju så fina saker båda två!

  20. Ulrika skriver:

    Jättefin!
    Såg ett fint tyg i fönstret på Indiska igår, nu måste jag genast gå dit och botanisera!

  21. Lycke skriver:

    Men vilka grejer du hittade!!!
    Tycker det är så kul se vad andra funnit jag…och jag förstår också vad du menar med att det är lättare göra fynd på mindre orter..har hrt det förr liksom…går rätt bra att göra fynd hos mig fortfarande..men det där var ju fantastiskt vad mycket fint!!!

    Kram Lycke

  22. Re-DiZaIn skriver:

    Mamma mia!!!Så underbara tyger och ting du fyndat!!!Och sååå billigt!

  23. Oh, I love your dress… So fresh!
    Thank you very much for your visit… It’s a pleasure!

  24. Rebecka skriver:

    å så snygg!! 🙂

  25. rosalucia skriver:

    Mycket fin!!!!!!
    Älskar såna där tunna sarongtyger; så man har ju en del att ta av…
    tänk om jag också skulle…
    Himla bra ide ju.
    Ha en skön sommar!!!!

Kommentera

