SYNS!

rödblom

– Lustigt egentligen hur ofta det man syr blir helt annorlunda än man tänkt sig. Fast den här gången kommer allt gå enligt planerna.

Tänkte jag, när jag kröp på golvet för att passa in mönstret på min ganska lilla gardin.

Mönstret hade jag provat FÖRUT (McCall´s från 1967), nu skulle jag bara ta bort dragkedjan i ryggen och sätta för ändamålet inköpta stiligt vinröda knappar fram.

Efter mycket pysslande fick så alla delar plats, med en ynka centimeter till godo mellan fram- och bakstycken. Det var sent men jag tänkte att det är lika bra att klippa ut delarna direkt.

Jag minns inte när det slog mig. Att jag klippt framstycket med vikt mitt och att tyg till knappslå saknades.

Det här inlägget postades i Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till SYNS!

  1. Liina skriver:

    Grymt snyggt tyg. Och snygg modell =)
    (tror jag har två påslakan av fodertyget…)

  2. Anna skriver:

    Så snygg!!
    Sånt händer mig ofta, speciellt när klockan börjar bli mycket!!

  3. Drömma-Lotta skriver:

    Oj så mycket inspirerande färg och kreativitet🙂
    Fiint!! Allt fint!

  4. josefinaste skriver:

    Attans oxå. Fast de flesta misstagen görs på kvällen, när man inte inser att man borde lägga ner. Men klänningen blev så himla snygg!!! Synd med knapparna visserligen men den var jättefin i alla fall.

  5. Jes skriver:

    ÅÅÅÅÅ vilken fantastisk klänning!!!!!
    Gud jag är kär!!! klänningsmodellen är fantastisk för att inte tala om modellen🙂
    Även om nu mönstret är gammalt har det något nummer, jag är ofta ute och letar på sidor som säljer gamla mönster.

  6. Jes skriver:

    Jag såg nummret på mönstret när jag titta på länken till den föra klänningen🙂

  7. Strömming skriver:

    WOW vilken snygg klänning!!!😀

  8. Gurimalla skriver:

    Åh! Så stilig!

  9. Maria skriver:

    Vilken underbar klänning! Vill ha!!!🙂

  10. Moi! skriver:

    underbart tyg och modell!

  11. Palven skriver:

    Skitläcker =)

  12. Eirin skriver:

    Hei.

    For en nydelig kjole! Skal du ha denne selv eller er den for salg?

    Jeg stortrives i min grønne småblomstrete kjole, skal få sendt deg bilde av den på.

    Mvh Eirin

  13. rinosyr skriver:

    Vad roligt att höra!!! Ser gärna en bild:-)

    Glömde skriva det men den här storblommiga klänningen är till salu!

    Storlek 36, dragkedja i ryggen.

  14. kaoz skriver:

    Så utrlig fin den ble!! Flott modell, og herlig tyg =D

  15. makiato skriver:

    Supersnygg klänning! Tur att det gick att fixa med dragkedja ändå, även om det inte var tänkt så från början.

  16. AnKa skriver:

    Wow!!! Vilken snupersnygg klänning. Allt du syr är ju fint men den här var verkligen något extra.

Kommentera

