Härliga 60-tal

rosa60tal

Fick jag välja en modell som för mig är 60-tal så är det denna. Så rena linjer, så cool.

Mönstret (vintage, men jag minns inte år och märke) ritade jag av från Botilda på syhelgen som HugOlle fixade. Det fantastiska tyget bytte/fick jag (kommer inte ihåg vilket, du var så schyst!) vid samma tillfälle av Babushkadockan.

Glömde att kopiera allt utom själva mönsterdelarna men improviserade ett sprund bak med två tryckknappar. Dessutom gjorde jag klänningen i minilängd:-)
Missen är kragen. Mellanlägg eller ett stadigt tyg inuti hade gjort formen snyggare.

Annars är den toppen. Jag bara älskar det märkligt slinkiga tyget med de mjuka färgerna.

Finns hos Cissi&Selma.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Härliga 60-tal

  1. Emilia skriver:

    Ser verkligen 60-tal ut – läckert tyg!

  2. Ping: Sytt – en grym sextiotalare « Nytt om sytt

  3. Anna skriver:

    Helt underbar!!

  4. aleisa skriver:

    så fin och ren och stilig, önskar mig att kunna ha en smallare krop och köpa den direkt!

  5. Moi! skriver:

    Jag älskar dessa 60-tals modeller. Tyvärr har jag ingen bra uppsättning mönster. Vågar mig inte på improvisation.

  6. Strömming skriver:

    Den här klänningen provade jag idag hos Cissi och Selma men tyvärr var den för liten! Den var annars grymt snygg!!!

    Vad mycket fint du hade i butiken, hade inte varit där förut!

  7. Erika skriver:

    Du syr verkligen härliga kreationer! Det påminner om min mamma när hon var i tonåren. Jättetjusigt!

Kommentera

