Härmapa

trikåklänningNär Älsklingsfrö  sydde 4 likadana klänningar på raken måste förstås också jag testa! Även om klänningstypen inte riktigt är min stil.

Med hjälp av fyra rektanglar och provdockan sydde jag det gula livet (vändsytt med axelbanden inuti). Sneddade framhörnen (trots allt lite för mycket) och rynkade lätt i sidorna fram.
Struntade i att ställa in provdockan så klänningen är jättestor på mig (och skulle behöva en del putsning och justering!).
Men eftersom modellen inte riktigt känns ”jag” så lägger jag den åt sidan nu. 
Jag har åtminstone provat!

 
PS.
Tack för alla era pompejakommentarer!
Vet eller tycker du nåt om Pompeja så skriv gärna mer!

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Härmapa

  1. Moi! skriver:

    Låter härligt att kunna testa sig fram så där. Det är ju så man lär sig! Själv känner jag mig alltid så tidspressad, så jag har ingen ro att ”leka” med materialet så där. Fint resultat som vanligt när du är igång!!

  2. aleisa skriver:

    not bad! vadför gillar du inte, sitter superfint!

  3. tisasyr skriver:

    åhh vad fin !!! vilken storlek är den i ? ska du behålla den eller göra dej av med den ??

  4. rino skriver:

    tisasyr: 38 tror jag. Försökte ge bort den till mamma men den var för trång:-)

  5. Strömming skriver:

    Tycker den ser väldigt fin ut! Gillar tyget i överdelen! Håller med om att det är roligt och lärorikt att testa egna mönster och idéer!

  6. Gerda skriver:

    Hej Rino! Va kul att du gillar mina grejer, gillar dina med – skarpt! Så kul att se någon som gör vuxenkläder i retrotyger, sjukt inspirerande! Är det ok om jag länkar till dig? //Gerda

Kommentera

