Att räkna på 70-talet

pussel12
En fin sak med landet (föräldrarnas sommarstuga) är att tiden fläckvis stått still.
Dom mörkbruna tapeterna och de orangea storblommiga gardinerna må vara borta. Men vad säger ni om det här sifferpusslet?
Skulle sitta fint på tyg.

Some 70´s retro children´s game.

Det här inlägget postades i Inspiration och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Att räkna på 70-talet

  1. aleisa skriver:

    ja, om johanna kunde rita om, så fina skulle de kunna sitta på tyg. vad bra är att gå genom våra gamla grejer, så gott med 70- tal nostalgi! åhhhh, jag är 70 talist javisst!

  2. Mini skriver:

    Hej, galet fint puzzel :).

    Ville bara tala om att jag har ett Pompeja tyg som du inte hade med i kollaget. Vit botten med brun-grått mönster, tror att det är en nätgardin också för tyget är mjukare och luftigare.

    //Mini

  3. rinosyr skriver:

    Mini: å vad spännande, ett till pompeja!
    Det vore kul att se:-)

  4. blomza skriver:

    åhhh det där pussel räkne spelet hade jag i början av 70 talet…. men min mor är till skillnad från mig en notorisk ”slängare”…som gjorde mig till en ”samlare” till min mans förtret.
    ha det gott blomza

  5. Moi! skriver:

    Ja, va fina bilder! Du får väl göra egna tryck!

  6. rino skriver:

    ja fast jag gör ju inte barnkläder längre!

  7. Botilda skriver:

    Samma pussel finns i mina föräldrars stuga!

  8. SiriR skriver:

    Så synd du ikke lager barnetøy lenger, disse motivene hadde vært stilig å få trykt på!

  9. Tanja skriver:

    Åh,vilka härliga mönster!
    Tycker också att de hade varit toppen som tryck på tyg, men å andra sidan är ju pusslet fint som det är!

  10. MalinJohanna skriver:

    Ett sånt hade vi hemma! Och visst är det fint.

Kommentera

