Vintagefavorit

gul lameowkrageDet känns lite speciellt med ett plagg som kommer från nån man beundrar. Ni vet, dom där bloggarna där man bara tänker wow om varenda bild.

LaMeow är en sån för mig. Romantiska vintageklänningar står i kontrast till en kantig frisyr och stela ansiktsuttryck. Att man ibland skymta hennes nakna kropp genom de skira spetsarna antyder att hon är en kvinna som går sin egen väg.

Den här knallgula 60-talsskönheten hittade jag i hennes etsy-shop .

Lite trång på mig men ack så fin…

lameowgul lameowklänning

Fegisen utan ansikte är jag, den andra – som kan posera – är hon.
Ingen av oss verkar äga ett strykjärn.

Det här inlägget postades i Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Vintagefavorit

  1. aleisa skriver:

    Wow! så himla fint!

  2. Hello skriver:

    Den är helt galet snygg och sitter som gjuten på dig också! Vilket kap!

  3. Anna skriver:

    Supersnygg! Sitter perfekt på!

  4. Moi! skriver:

    Å så läckert. Sånt vill jag också ha /göra!

  5. Regan skriver:

    So cute! I am glad you love the dress 🙂

  6. Kathleen skriver:

    Søøøt kjole! Skulle ønske jeg kledde gult, men nei. Huden min ser grønn ut.

  7. rinosyr skriver:

    jag har också tyckt att gul är en svår färg för oss bleka! Konstigt nog känns den här klänningen bra trots att den lyser som en kanariefågel:-)

  8. Åsa skriver:

    Ja Rino, för mig så är det DIN blogg som man andäktigt går in på för att se dina underbara klänningar! Jag tycker du är helt fantastiskt duktig!

  9. rino skriver:

    Åsa: Oj vad glad jag blir av att höra det!

  10. makiato skriver:

    Men å! vilken tjusigt snygg klänning du fått tag i. Helt fantastiskt fin tycker jag.

Kommentera

