Etsy?

Jag är nyfiken på att sälja på Etsy, är det någon som vet något om det?

Säljer man nåt? Hittar folk till en eller drunknar man bland allt tjusigt som finns..?
Berätta för mig!

Jag älskar för övrigt Etsy. Kolla bara dom här från min favorit YY Studio!

Det här inlägget postades i för övrigt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Etsy?

  1. aleisa skriver:

    Jag bara gick inn och blivit medlem, men sen när skulle göra annonsen ber de om kortnummer och sånt, så jag inte såld där, fast får emejl med nyheterna ofta. Är nyfiken oxå men räd att det kommer att kosta mig mycket pengar och inte sälja nåt.

  2. Sara skriver:

    fraga Kaja hon borde veta. Annars kan jag bara säga att dina klänningar är mkt fina, välsydda och unika (men det hoppas jag du redan visste ;)) och jag tror att du har en chans att sälja bra pa etsy. men det kanske finns bra knep hur och var man bäst gör folk uppmärksamma pa en. Lycka till!

  3. rino skriver:

    aleisa: det kostar typ inget (0,2$) att lägga upp en annons så du förlorar iaf inga pengar. Så eg är det bara att prova 4 månader. Säljer du tar dom ut några procent i kommission.

    sara: tack för kaja-tipset! Hennes blogg verkar innehålla en del tips.
    Det finns också ett etsy-forum med goda råd.

    heimlaga: det är som som signerat.se, ett ställe där folk säljer hemgjorda saker (men även vintage). Priser och kvalitet varierar väldigt men det finns MYCKET att titta på.

  4. Kaja skriver:

    Etsy. Underbart. Det är billigt med en shop men för att få typ en halv minut i rampljuset så får man jobba hårt. Men, då kan det rassla till. Veckan innan semestern så skickade jag till australien-finland-tyskland-usa… Häftigt värre!

    Maila om du vill ha fler tips!

  5. aleisa skriver:

    oj, vad mycket fick jag veta, tusan tack kaja och rino, man få väl prova, tradera är dyrare och man säljer sällan för en bra pris, visst säljer man på tradera, javisst, typ 1 kr.

  6. by M skriver:

    titta gärna in på by M’s butiksblogg som säljer handgjorda smycken, luffarslöjd och mycket fint shabby chic! =)

Kommentera

