Prickigt? Tyll? Sicksack!

krås1Den här klänningen har varit med om mycket under sitt korta liv.

Jag hade ingen riktig plan när jag började sy och har provat ”allt”. Kråset har varit av turkos polkadot eller knallgrön tyll. Provade en prickig sträng eller knappar i mitten av det blommiga kråset. Ärmarna har haft volang och jag har nosat på spets.

Annars brukar jag ha rätt klart för mig vad jag vill när jag påbörjar något. Jag kan ändra mig eller vidareutveckla idén under resans gång men det passar inte mig att ”börja och se vad det blir”.

Nu är den iallafall klar.
Det gröna tyllkråset spar jag till en annan gång.

 

krås fram


Finns hos Cissi&Selma. Storlek s.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Prickigt? Tyll? Sicksack!

  1. Retro Elephant skriver:

    Den blev riktigt fin!

  2. Emilia skriver:

    Jätte-fin – snygg kontrast med turkosa sicksackbandet mot brungula tyget!

  3. Tanja skriver:

    Åh, denna klänning blev ju superfin!
    Gillade också kontrasten med turkost. Gillade även kråset som jag i normala fall inte gillar. Skulle absolut kunna tänka mig en sådan här klänning! 🙂

  4. Y skriver:

    Snygga färgkombinationer!

  5. Y skriver:

    … å förstås jättefin klänning!

  6. aleisa skriver:

    urfint! jag gillar allt, måste fortsätta vanta!

  7. Ett Tu Tre skriver:

    Snyggt med kråset – det gillar jag, och så går ju klänningen i brunt! 🙂

  8. rino skriver:

    tanja: va, gillar inte krås! är du galen!?
    du skulle se min bok där jag skissar på nya modeller;-)

  9. Improviserandet gav fantastiska resultat. Dags att besöka Cissi och Selma snart och kika på dina klänningar live.

  10. rinosyr skriver:

    Gör det Bobo! Det är en underbar affär, dessutom har hon rea nu:-)

  11. Moi! skriver:

    Supervackert som vanligt! Önskar att jag också hade kommit så långt i min sömnad att jag skulle kunna experimentera!

  12. Karin skriver:

    Klänningen blev ju verkligen fin till slut! Jag gillar också att veta vad jag ska göra, men ibland kan det ju vara kul att experimentera.

  13. Maria skriver:

    Hej Rino!
    Cool. Hade gärnat velat se den i sina olika skepnader. det gröna tyllet lät kul!

  14. rinosyr skriver:

    Maria, jag tror jag fotade nåt, fast kanske inte tyllet. Ska kolla:-)

Kommentera

