Måndag igen!

090826 kragklänning knapp

Fick en beställning på en kragklänning i ett tyg som köparen själv hade hittat.
Det blev en vårig klänning som kan lysa upp vilken höst som helst.

Den underbart 50-taliga knappen hittade jag på stadsmissionen på hagagatan i sthlm. Tidsmässigt matchar den inte tyget men färgen är ju så snygg!

090825 kragklänning 090825 kragklänning1

Beställaren invigde klänningen på sonens 1-årskalas. Till min stora lycka så fick jag foton på hur klänningen ser ut på. Sitter jättebra tycker jag, och kolla tightsen till!

0908 vårig kragklänning1 0908 vårig kragklänning2

PS. Bara för att det är skojigt tänkte jag försöka blogga om mina måndagsklänningar på just måndagar. Den här gjorde jag förförra måndan. Fortsättning följer.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Måndag igen!

  1. Tanja skriver:

    Åh, fin som vanligt!
    Tyget ser ju verkligen fint ut och jag bara älskar den där kragen! 🙂

  2. Heimlaga skriver:

    Så fin, jag får nästan lust att ha klänning!

  3. Kalunji skriver:

    Gud, så fin den blev och tightsen matchade perfekt.

  4. Gekko skriver:

    Härlig! Du vet ju att jag är svag för den modellen 😉

  5. SiriR skriver:

    Helt fantastisk nydelig! Du lager så utrolig mye fint:)

  6. Klockarbarn skriver:

    Den är ljuvligt vacker.

  7. Åsa skriver:

    Den här modellen är min absoluta favorit! så sjukt snygg! du har bästa måndagen – jag har bästa onsdagen om bara två dgr! hoho!

  8. Jes skriver:

    Helt underbar!!! Jag bara älskar dina klänningar 🙂

  9. aleisa skriver:

    helt underbar! den här är en av mina favvo, men jag har så många, av dig allt bli lika go´ och fint!

  10. Moi! skriver:

    Återigen supersnygg! Älskar den där modellen!

  11. Y skriver:

    åh så snygg och så kul det blir att se fram emot måndagar 😉

  12. Åh så snygg, jag bara älskar den modellen! Åh, kan du inte sy en sån till mig? Snääääälla? 🙂

  13. makiato skriver:

    Snygg! Sitter verkligen bra.

  14. rinosyr skriver:

    tack alla snälla:-)

    elisabet: klart jag kan!

  15. Anki skriver:

    ❤ jag bara älskar modellen på klänningen!

  16. aleisa skriver:

    jag tycker de tyger jag lottar nu passar mest till vuxna klänningar, så håll tummarna. så kul att du vill va med i alla fall.

  17. Retro Elephant skriver:

    Underbart fin kära du.

    //Lina

Kommentera

