Mini

Fick en förfrågan om en klänning i det här tyget0908 cissi nära men tyvärr var gardinen för liten.
Däremot räckte det till en mindre variant, riktigt minikort!

Jag gjorde en djupare urringning vilket mjukade upp modellen en del.
HÄR
kan du se den förra.
0908cissi orange

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Mini

  1. Beatrice skriver:

    Det blev riktigt snyggt med den djupa urringningen. Grattis till en snygg ”miniklänning”.

  2. aleisa skriver:

    finfin klänning fast undrar när ska det bli en klänning till runda mammor som inte riktig har kommit igång efter förlossning, hehe, jag menar jag.

  3. tvafyrasju skriver:

    vilken läcker klänning! Fast det är ju alla klänningar som du syr🙂 Är den för kort så är det bara att kalla den tunika och ha ett par svarta tights till😉

  4. Anna skriver:

    Supersnygg!! Är den till salu? Känns som den är sydd till mig🙂..

  5. rino skriver:

    Aleisa: mm, jag vet! det har känts enklast att sy i sin egen storlek men jag får skärpa mig där!
    Anna: jag lämnade den på cissi&selma, jag vet inte om den är såld än

  6. Kaja skriver:

    Åh! Den gillade jag! Väldigt snygg modell. Är det mönster från den där japanska boken??

  7. emilie skriver:

    Superfin, tyget och modellen passar som handen i handsken eller vad det nu heter.

  8. rino skriver:

    kaja: nej mönstret är ursprungligen ett McCall´s från 1967

  9. beata skriver:

    Jättefin klänning, som vanligt! Du har nog rätt i att mitt överkast skulle bli en fin 50-tals klänning. Tack för tipset! Jag har ju nästan hela överkastet kvar.

  10. kakelochklinker skriver:

    skitfräck – men kanske mer för min fru än mig.🙂

  11. p o u l i n e skriver:

    Hejsan! Händer idag?🙂

  12. SiriR skriver:

    Så kul!
    Du får tak i så mange herlige stoff og tryller fram så utrolig mange fine kjoler!!

Kommentera

