Måndag till mamma

0909 mamma20909 mamma1
Min förra måndagsklänning var en present till mamma som fyllde år nu i helgen!

Det vinröda tyget (som känns lite syntetiskt och har ett fint fall) kommer från ohlssons. Det mönstrade är en present från Malawi!
Mönstret hittade jag i burda 3/09. Eftersom klänningsmodellen var tänkt för elastiska tyger tog jag en större storlek vilket visade sig onödigt.

Jag kör ofta fållen längst ner (se tex den rosa vildrosklänningen) a la Gekkos snabbkanal. Jag gillar den där breda kanten som blir. Själva syendet går snabbt men slarvar man med förarbetet blir det fult och krångligt. Kombinationen slarvig klippning och slingrigt tyg gav den här gången en intressant krullad kant som jag kände mig tvungen att klippa av. Så kan det gå.

Men klänningen blev jättefin på mamma till slut.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Måndag till mamma

  1. Åsa skriver:

    vad härligt att sy en sån fin klänning till sin mamma! snygg modell!

  2. beata skriver:

    Du förgyller måndagarna med dina fina klänningar!

  3. AnKa skriver:

    Den klänningen klär nog vilken mamma som helst. Fin!

  4. SiriR skriver:

    Så nydelig kjole mammaen din fikk!

  5. aleisa skriver:

    men, vad fint kommer hon att bli med de två underbara kläningar, mamma: grattis i dublette, för födelsedagen din och för en sånt dotter som kan sy så fint.

  6. yeahni skriver:

    Det kanske blir större när jag ser det i butiken men just nu är jag mest besviken – faktiskt, känns hemskt att säga!

  7. rinosyr skriver:

    yeahni: antar att du är jolbi!
    du får trösta dig med att det antagligen kommer det hela att leda till nya spännande uppdrag

  8. Tina skriver:

    Jättesnygg klänning.
    Mamma är väl nöjd för det skulle jag vá.

    kram Tina

  9. citten skriver:

    Den der var ikke dum nei, kjekt å kunne sy gaver, koselig å kunne gi noe unikt og spesielt :))

  10. Moia skriver:

    Den skjørtet ble supert, elsker stoffet!

  11. kristina örn skriver:

    Fina klänningar du syr! Och jag är väldigt glad att du tipsade i bloggen om La Meow🙂

  12. Gitte skriver:

    Hej Rino! Jag puffar lite extra för min höstutlottning, varmt välkommen att vara med!

  13. aleisa skriver:

    ay rino eso q escribiste es un poema. oj, rino det du har skrivit var som en dikt, måste säga att jag förstödde allt, men det var så poetisk, hehehe, google eller du låter som tommas tränstommer idag.

Kommentera

