Rapsodi

klockarkjol1När jag köpte det rosablommiga tyget (se ”måndagskrage”) av Klockarbarn fick jag en kjol på köpet.
Kjolen var superlång men midjan okej, så efter några rejäla tag med saxen och lite insyning är den precis som jag vill ha den.
Som bonus blev en hyfsad bit av det vackra tyget kvar. Bra va?klockarkjol

klockarkjol rapsodi

”Rapsodi” Design Ritwa Wahlström.

 

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol, Tyg och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Rapsodi

  1. aleisa skriver:

    nä men, det var en snabb och fin redo, nu har du tyg till nåt annat, kommer du ihåg mina gröna klänningar som mina flickor har vägrat ha på sig? tyget är marimekko, och det visste jag inte, nu har jag en restbyt och kommer att tvinga de ha på sig nästa sommaren.

  2. AnKa skriver:

    Fantastiskt tyg!

  3. Sara skriver:

    Ja det löste sig ju perfekt. Kjolen sitter som en smäck och jag tycker tyget skulle passa bra pa en liten kudde kanske.

  4. Strumpetossa skriver:

    Supersnygg! Riktigt fint tyg!! 🙂

  5. SiriR skriver:

    Så lekker! Stoffet er fantastisk:)

  6. Moi! skriver:

    Va fin. Spännande att se vad du gör av tyget som blir kvar!

  7. beata skriver:

    jättefint tyg och jättefin kjol! Gillar skarpt!

  8. solig skriver:

    Den blev jättefin! Och det är ju verkligen inte fel att få lite över av det tyget heller…

  9. Rebecka skriver:

    så snygg den blev! Fick tag på en liknande kjol i blått för flera år sen men den var för lång så jag gav bort den. Knasigt va?!
    Här är det fortfarande skön sensommar… vile bara säga det …:P

  10. rino skriver:

    avundas dig lite där söderut, men samtidigt har vi en vacker och solig höst här hemma:-)

  11. Retro Elephant skriver:

    Ååh, vilken underbar kjol! Den är exakt något som jag skulle vilja dra på mig. Har också tyget men i ros/röda nyanser och än så länge är det ett klapptyg, känns närstan för fint för att våga klippa i det.

    //Lina

  12. Y skriver:

    åh vilket tyg!!

  13. kattching skriver:

    åh, rapsodityget är ju helt fantastiskt fint! jag har det i svart/rosa. men bara en liten liten bit kvar…

Kommentera

