Viol

0910viol3Test av en ny modell med krage och knappar.

Klänningen blev nästan som jag tänkte mig. Med det mönstrade livet ca 7 cm längre, kragen smalare och halsringningen mindre blir det toppen tror jag.
Det var ett bra projekt. Fick kraghjälp på kursen så nu känner jag mig betydligt modigare vad gäller kragar.
Namnet då?
En söt klänning med stor krage heter såklart Viol.

0910viol

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Viol

  1. sabina skriver:

    å,jag tycker att du gör svinsnygga kläder till både stora och små! LOVE IT!

  2. LumLum skriver:

    Jättesöt. Det mönstrade tyget har jag också här hemma, dock i ganska slitet skick. Men en volang till min favoritkjol har det blivit av det i alla fall.

  3. Pia skriver:

    Oj, såg att jag kommenterade fel inlägg.

    Du har alltid så snygga mönstermodeller till dina klänningar. Var hittar du dom?

  4. Moi! skriver:

    Jättesött! vad är det för kurs du går på?

  5. Åsa skriver:

    Jättesöt klänning, vad roligt med krage!

  6. rinosyr skriver:

    Sabina: jag gillar dina kläder också:-)

    Pia: hitta ett enkelt grundmönster som du trivs med. Utifrån det kan du variera med kragar, ärmar, knappar, band, olika tyger…

    Moi: sykurs på abf, lyxigt att få proffshjälp

  7. beata skriver:

    Alltid lika roligt att se dina fina måndagsklänningar. Vill också gå sykurs, ju!

  8. gulligan skriver:

    snyggt med krage!!

  9. Pia skriver:

    Tack, jag ska leta fram något genast 🙂

    Ska få hjälp med dom där stolparna i tunikan från AoH i morrn. Har skrivit ut dina tips så jag hoppas att det kommer att funka även för mig

  10. rino skriver:

    pia: den där tunikan tycker jag har väldigt knepig passform. Kolla att den funkar på dig innan du lägger jättemycket arbete på detaljer. Eg kan du skippa stolparna just på den modellen, det räcker med en fusk-knappslå.
    Lycka till!

  11. emilie skriver:

    Vilken underbar klänning! Det blir inte att jag kommenterar varje klänning du syr, men jag tänker alltid samma om vartenda en, att de verkligen är fina. Den här dock var lite extra fin….

  12. *Camilla* skriver:

    Hej när får man priset man vann ?
    har du nån aning, eller kan du höra med dom 🙂 Kram

Kommentera

