Ny Prästkrage

091010 svart prästkrageEn ny sorts Prästkrage har sett dagens ljus!

Nedtonad, ändå en välbehövlig dos färg och bibehållen retrokänsla.
Dessutom snedremsa i krage och ärm vilket jag inte haft tidigare.

Vilken föredrar ni?
Den helmönstrade eller den här?

091010 svart präst

091010 svart präst bak

091010svart präst garn

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Ny Prästkrage

  1. Sara skriver:

    Det här var mkt snyggt! Kanske jag föredrar denna variant en aaaning mot den helmönstrade. Men det kanske också beror på årstiden.

    Tack för din dröm sist! 🙂

  2. Hello skriver:

    Den här var heeeelt i min smak! Jag är den lite mer nedtonade typen 🙂

  3. Helena skriver:

    Riktigt snyggt! Den helmönstrade var snygg den också!

  4. Y skriver:

    den här. Skitsnygg! men det var en knapp seger för de helmönstrade är ljuvliga

  5. Moi! skriver:

    Den var jättefin, men jag tycker nog bäst om den helmönstrade ändå.

  6. Ekorren skriver:

    Jättesvårt, för båda är superfina. Men just den här skulle jag direkt vilja ha själv, så bara för den skull så vinner väl den.

  7. SiriR skriver:

    Lekker:)
    Jeg liker både denne modellen og den med bare mønster!!

  8. Líbe skriver:

    Såå jätte snygg klänning !

  9. Re-DiZaIn skriver:

    Hej
    Jag har godkänt att du adderar min flickr 🙂

  10. Åsa skriver:

    fantastiskt snygg! Bland de snyggaste, gillar verkligen att det retro är med men inte så mkt liksom, sjukt fin!

  11. Petra h skriver:

    Hej där! Vilken toppenfin blogg. Vilka fina klänningar du syr. Jag har inte sytt ett enda vuxenplagg sedan i maj när jag gjorde min slutkollektion för min utbildning. Jag försydde mig lite och ville knappt titta åt en symaskin på typ 2 månader, men när jag ser dina kläder blir jag lite peppad igen. Syr du på heltid och säljer eller? Jag måste bara få spara ned din bloggadress. Ha en fin söndagskväll och en fin kommande vecka! /petra.h

  12. aleisa skriver:

    jag vet inte hur man väljer en favo hos dig, ja, ja vet nu, alltid den sista! silka rosiga snygga vantar har heimlagat nån åt dig!kram!

  13. rinosyr skriver:

    å har du sytt vuxengrejer! det skulle jag vilja se!
    Heltid vore schyst… men en dag i veckan är jag hemma o syr iaf.

  14. one K/Hege skriver:

    Denne likte jeg best. Den ble mye mer stilfull!

  15. Maria/Myssel skriver:

    Jag gillar denna verkligen, den är mer ”jag” än dom helmönstrade.

  16. Pia skriver:

    Den är jättefin men jag gillar den helmönstrade mer. Fast den här kanske har antagligen större potential att passa vid flera tillfällen.

  17. Knitarina skriver:

    De helmönstrade är en klar favorit hos mig. Jag gillar att det är mer enhetligt, om än en smula mer iögonfallande – men vad gör det?! Dina underbara tygerkan man ju inte få nog av!

  18. AnKa skriver:

    Jag gillar båda men jag är förtjust i mönster och färger så jag skulle absolut välja en helmönstrad 😀

  19. LilleLeo skriver:

    Denne var fantastisk fin!

Kommentera

