Mera Prästkrage

0910 orange prästkrageMin sydag där här veckan blir med hemmabarn. Igår upptäckte vi att Fabian hade 40 graders feber.
Och löss.
Härligt.

Tack för era kommentarer om min nya prästkrageklänning jämfört med originalet. Jag lyssnar! (man får vara kritisk också).

Här är den första modellen igen, i retrotyg.

Nu tar jag en Prästkragepaus. Vill prova nytt!

0910prästkrage orange knapp

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Mera Prästkrage

  1. solig skriver:

    Helt underbar! Själv gillar jag bäst de helmönstrade, och den här var nog den allra finaste jag sett!

  2. rino skriver:

    så har den Solig-färger också:-)

  3. aleisa skriver:

    ja, det håller jag med, det är en rino i alla klasiska solig kombo

  4. Kalunji skriver:

    superfin återigen.

  5. Lotta skriver:

    Och den är till mig!😀 Jag väntar med spänning!

  6. Petra h skriver:

    Hej du! Jag har lite bilder på slutkollektionen från då jag gick på Tillskärarakademin som vi visade i maj, dock har jag blivit av med dem i vår röriga lilla lägenhet. De är dock inte jättebra bilderna. Jag har inte tagit foton på sånt jag sytt innan. Jag har ju inte sytt kläder så jättelänge och jag har mestadels sytt baby och barnkläder. Har sytt i perioder i livet, men det har alltid funnits där, mer eller mindre. Jag kan maila dig bilderna när jag hittar dem, de får dock inte komma ut allmänt, om du förstår vad jag menar. Ha det bra! /petra.h

  7. SiriR skriver:

    Helt nydelig!! Liker denne veldig godt:)

  8. Kalunji skriver:

    hej,
    angående kommentaren på mitt senaste inlägg: det är inte band från ett påslakan utan en rund duk. Var ditt blåa tyg från ett påslakan?

  9. Moi! skriver:

    Dina prästkragsklänningar är för underbara!

  10. emilie skriver:

    Dina klänningar är fantastiska.

  11. dorabella skriver:

    Man blir ju alldeles galen!! ja så fina är dina klänningar!

  12. Benglan skriver:

    Fantastisk! Ska också försöka göra ngt till mig själv. Har inte ”vågat” hittills trots att jag sytt till barnen i flera år…🙂 När man ser dina klänningar blir man verkligen superinspirerad!

  13. Jes skriver:

    Lika underbar som vanligt🙂
    Ingen kan sy vuxen klänningar som du🙂

  14. jsomijack skriver:

    Allt du gör och rör blir helt galet bra!😀

  15. Lisalii skriver:

    Hei!
    Så utrolig fine kjoler du har laget!!
    Lisalii:)

  16. cissi skriver:

    jag gillar den här helmönstrade. tyget är helt underbar! jobbigt med 40 graders feber och löss:(

  17. Petra h skriver:

    Hej där! Ville bara säga att jag inte glömt! Letar fortfarande och trots en lite större städning i helgen så har jag inte hittat bilderna. Men jag har inte glömt. Håller alltid om jag lovar något. Konstigt, i somras visste jag vart de var och nu är de puts väck! De är brända på en cd-skiva så kanske de hamnat bland ljudcd-skivorna. Och den var givetvis inte märkt med något och det är ju ingen av våra brända skivor så jag ska sätta mig någon dag och titta igenom. Ha en fin vecka! /petra.h

Kommentera

