Sommar…

0910sommarkjol2

0910sommarkjol

Den här gardinkappan hade jag i köksfönstret i våras. Man blev glad av den.
Nu är den en kjol.

Jag glömmer ibland vilka knapphål som står och vilka som ligger. Och att knappen inte hamnar i mitten av de liggande.
Kjolen hade stora röda knappar först men sen bytte jag till diskret gult.
Jag gillar sol.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Sommar…

  1. Moi! skriver:

    Härligt tyg och underbara knapar! Gula knappar blev helt rätt!

  2. Mockolini skriver:

    Helt underbar, den hade mer än gärna fått flytta in till mig😉

  3. Chamomilla skriver:

    Åh vilken alldeles fantastisk kjol!

  4. Polkahjerte skriver:

    Så bra med sommer-fokus langt utpå høsten! Snart er det jul og plutselig er det vår igjen… Nydelige stoffer og modeller du bruker!

  5. rino skriver:

    gul som höstlöven kanske! men det är sant, innan man vet ordet av så är det vår igen

  6. Helena skriver:

    Så fin och somrig! Gula knappar ser helt perfekt ut!

  7. dorabella skriver:

    Du har gjort det igen!! lyckats med konstycket att få en full av beundran!! Du tar verkligen fram tygets allra, allra bästa i dina modeller..
    Ps. jag har oxå det tyget och det är så ljuvligt..

  8. Pia skriver:

    Jag blir så salig när du gjort något nytt. Helst skulle jag vilja att du sydde hela dagarna och bara la upp bilder och texter för oss andra att njuta av.

    Väldigt läckert att sy en pennkjol i andra färger än strikt svart. Fick mig att tänka om fullständigt och knappbytet var mycket lyckat

  9. Hanna skriver:

    Snygg!! Fantastiskt tyg såklart, men gillar även verkligen modellen.

  10. rino skriver:

    tack… och Pia, det skulle jag också vilja:-)

  11. beata skriver:

    Riktigt snygg!

  12. LilleLeo skriver:

    Det var et utrolig flott skjørt!

  13. Lucia skriver:

    Det finns inget annat ord än Undebar. Vill oxå sy till mig själv. och ska… men ibland önskar man att man var en stl. 38 istället för 42. Allt sitter lite snyggare då.

  14. emilie skriver:

    Fin! Gula knappar var ett mycket bra val tycker jag, eftersom tyget är så fint och talar för sig självt. Fin modell!!

  15. Åsa skriver:

    Gula knappar blev bättre tror jag med, superfin kjol!

  16. Evasleva skriver:

    Den är fantastisk!

Kommentera

