60s Fashion

60sFchase

60sF bokMera böcker!   60s fashion är en rolig liten bok med reklambilder från 60-talet. Spännande klänningar och fåniga kalsonger. Duke – the greaseless hair pomade for men. Whippette´s rah-rah-razzle.
Annonserna är söta och oskyldiga. Jag funderar på vad som gör bilderna så annorlunda mot idag. Så ser jag: dom skrattar! Modellerna ser faktiskt lyckliga ut!

Till jul ska jag önska mig 50´s Fashion.

60´s Fashion.
Vintage fashion and beauty ads.
Ed. Jim Heinmann
Taschen, 2007.
Pris ca 90 kr.

60sF gubbe

60sF orlon

Det här inlägget postades i Inspiration och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till 60s Fashion

  1. sabina skriver:

    jag älskar sådana här böcker, själv hittade jag en bunt med gamla burda tidningar från 70-talet. de gamla tyska annonserna är inte att leka med:)

  2. Emilia skriver:

    Härliga bilder! Något för mig att önska mig i julklapp!

  3. heimlaga skriver:

    Visst är det trevligt med glada modeller! Jag har aldrig fattat varför modellerna skall se ut som nerknarkade anorektiker med all världens olycka vilande på sina axlar. Fast de kanske är det, och har det?

  4. beata skriver:

    Kul med lite boktips då och då!

  5. Caroline skriver:

    Exakt… dom skrattar faktiskt och ser väldigt glada ut! Idag ska man bara se sur ut och pluta med munnen för att det anses va sexigt?? Usch… då föredrar jag starkt 50-60-tals modellerna.

Kommentera

