Vem bor i en ananas djupt i det blå


Min nya version av örngottströja!
Idén skissade jag ner i somras i min lilla idébok som jag alltid bar runt på då. Jag ritade i boken på väg till jobbet, på rasterna, ja så fort jag kom åt. Nu ligger den mest hemma men då&då förverkligar jag nån idé från den.

Jag gillar det folkloristiska i den här. Grått kan vara toppen.

Som ni kanske minns vill jag döpa de modeller jag betraktar som mina egna efter blommor, men vissa saker går man bara inte förbi:

Välkommen Örngott Fyrkant

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Vem bor i en ananas djupt i det blå

  1. Petra h skriver:

    Jättefin! Jag gillar den typen av ärm! Och detaljer var jätteläckra! /petra.h

  2. Sara skriver:

    Jo, örngott fyrkanten var mycket fin och inspirerande. Tror den är ännu snyggare på faktiskt.

  3. jejja skriver:

    ser supersnygg ut, men hade varit kul att få se hur den ser ut på =) tycker oxå om det lite folkloristiska =)

  4. Maloppa skriver:

    Har suttit o bläddrat här i över en halvtimme och är så imponerad av allt fint du syr, gillar dina klänningar/tunikor och att du syr mycket av vintagetyg. Har precis fått en ny symaskin, samma modell som du och är sååå taggad att börja sy. Tack för massor av inspiration – hit kommer jag tillbaks!

  5. Moi! skriver:

    Jätteläckra detaljer! Alltid kul att se dina skapelser!

  6. rinosyr skriver:

    maloppa: grattis till en bra maskin & lycka till med skapandet!

    sara /jejja: ja då får jag väl modella då!

  7. beata skriver:

    Snygg! Fint gulblommigt tyg i inlägget nedan också! Du var inne och kommenterade att du hade ett sådant tyg när jag gjorde ett inlägg om en väska i samma tyg med en annan färgsättning. Kul att se den gula varianten, jättefint!

Kommentera

